Oblíbeným zvykem řady médií je podpořit své letní prodeje malým dárkem pro čtenáře – slunečními brýlemi, křížovkářskou přílohou nebo vzorkem opalovacího krému. Dárek, pro který se rozhodli v britském deníku Daily Mirror, se na první pohled nevymyká z této skupiny – ochranný balzám na rty a speciální obálka novin s návodem na to, jak z ní složit jednoduchou papírovou čepici.
Konkurenci však nepotěšil (a ne proto, že by papírové čepice a balzámy na rty šly na dračku). Obojí totiž byla kampaň proti konkurenčnímu deníku The Sun. Papírovou čepici i balzám zdobil nápis „Sun protection“ (ochrana proti slunci), na pomádě doplněný o podtitulek „Read the Intelligent Tabloid“ (čtěte inteligentní bulvár).
Akce přichází jenom pár měsíců poté, co Daily Mirror využil březnové zatmění slunce ke kampani „Eclipse of the Sun“ (Zatmění Slunce), ve které upozorňoval na klesající počet čtenářů konkurenčního deníku.
Více času před „Zrcadlem“
The Sun má i navzdory poklesům pořád více než dvojnásobný prodej než Daily Mirror. Výrazně ovšem ztrácí na webu, a z hlediska počtu čtenářů tak doplácí na svůj paywall. Měsíčně si jeho printovou i webovou verzi přečte 13,6 milionu čtenářů. U Mirroru, který má celý webový obsah dostupný zdarma, je to téměř 23 milionů čtenářů.
Útočnou kampaň The Sun označil jako trapnou. „Měli by věnovat víc času dlouhému a kritickému pohledu do „Zrcadla“ a porovnat své nedávné texty s exkluzivním materiálem v The Sun,“ vyjádřilo se tiskové oddělení The Sun. Ve svém prohlášení zároveň upozorňuje na to, že co do počtu výtisků, za které čtenáři i platí, překonává svého konkurenta o milion kusů.
Podle Guardianu má britský bulvár díky několika kauzám, jako byl kolaps zpěvačky Lily Allenové na festivalu v Glastonbury, zatím úspěšné léto.
Papírová čepice a pomáda, kterými se Daily Mirror rozhodl bojovat proti konkurenci.