Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Trubky a jejich svět. Když se PR míjí účinkem

nullSnahou každého pracovníka v PR je zajistit svému klientovi co největší publicitu. Každý zásah v médiích se počítá, i kdyby to byl poloautomatický webový agregátor kopírující zprávy z jiných stránek. Co doména, to bod. Plošný rozsev tiskových zpráv a reklamních textů na kompletní e-mailový adresář je možná produkčně jednoduchý, ale na straně příjemce vede jedině k usilovnému mačkání klávesy Delete. „Gratulujeme vašemu klientovi k uvedení nové řady výrobků na trh, ale o tom, jak vybrat litinové odpadní trubky, nepíšeme,“ odpovíte jednou. „Ani o tvarovkách a armaturách, copak jste ten časopis nikdy nečetli?“ odpovíte podruhé. Načež přijde tak trochu uražená reakce, že rozesílací systém neumožňuje segmentovat příjemce podle kategorií, a k tomu ještě několik dalších řádek výmluv, proč něco nejde. Kdepak, rozesílací systém, v překladu nejčastěji adresář v Outlooku, to je prevít! Jenže ono to jde, a o to víc si vážím skutečných profesionálů mezi mluvčími a mediálními zástupci, kteří vědí, že informace pro média musí být zajímavá a relevantní zároveň. Adresářů mají víc než jeden univerzální a e-mail se v jejich rukou nemění ve zbraň hromadného pruzení. Zkrátka vědí, komu píšou a proč. Zdá se mi, že s rozvojem moderních technologií, které každému plkalovi umožnily „řídit komunikaci“ a mít na vizitce ohromující šestislovný název pozice, se vytratilo to nejdůležitější: sdělovat věci tak, aby měly hlavu a patu. Místo toho jsou sdělení pro média plná hlaviček a patiček: čím menší firma, tím delší právní upozornění v automatickém podpisu a větší logo. A mezi nimi se ukrývá sdělení, nad jehož formou by se P. T. Barnum rozplakal štěstím, zatímco novinář spíš zívne. Nebo přenastaví spam filtr ve firemním e-mailu. Cílené PR funguje lépe než plošný rozsev tiskových zpráv. Mělo by to být nalepené na všech laptopech a vyskakovat jako systémová notifikace na mobilu. Ale obávám se, že i když to budu opakovat, kolikrát chci, stejně zase přijde něco trubkovitého. Pak se ale ani rozesílatel, ani jeho klient nemohou divit, že se do takové odpadní trubky nespravedlivě spláchne zpráva, která by třeba byla zajímavá.

 

Cílené PR funguje lépe než plošný rozsev tiskových zpráv.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)