Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Smartphony příští rok zvýší spotřebu on-line videa o 20 %

Průměrný čas, který lidé každý den stráví spotřebou on-line videa, se v roce 2015 zvýší o 23,3 % a v roce 2016 o dalších 19,8 %. Tvrdí to studie Online Video Forecasts, nová zpráva vydaná firmou ZenithOptimedia společně s agenturou Newcast.

Růst spotřeby videa je poháněný rychlým pronikáním chytrých telefonů a tabletů napříč celým světem. Agentury předpovídají, že spotřeba videa na chytrých telefonech a tabletech v roce 2015 vzroste o 43,9 % a v roce 2016 o 34,8 %. Spotřeba videa na nemobilních zařízeních mezitím také poroste, i když pomaleji. V roce 2015 se zvýší o 9,5 % a v roce 2016 o 6,5 %.

ZenithOptimedia očekává, že mobilní zařízení budou v příštím roce hlavní platformou pro sledování on-line videa. V roce 2012 měla mobilní zařízení na čase celosvětově stráveném sledováním on-line videí 22,9% podíl. V roce 2014 se tento podíl zvýšil na 40,1 % a předpokládáme, že v roce 2016 dosáhne 52,7 % a v roce 2017 58,1 %.

Reklama
ČEZ

Počet pravidelných televizních diváků poklesne

ZenithOptimedia předpovídá, že počet lidí, kteří se pravidelně dívají na tradiční televizi, letos dosáhne vrcholu a v roce 2016 se začne poprvé snižovat. Agentura očekává, že v roce 2015 počet pravidelných diváků televize vzroste o 3,1 %, ale v roce 2016 poklesne o 1,9 % a v roce 2017 o 0,9 %. Jak bylo uvedeno již ve zprávě Media Consumption Forecasts 2015, vydané v červnu, čas, který lidé tráví sledováním klasické televize, se již několik let pomalu snižuje. Nyní ZenithOptimedia predikuje, že příští rok začne klesat i počet diváků.

Ve Francii a v Rusku počet pravidelných diváků televize klesá od roku 2013 a ve Spojeném království a Spojených státech od roku 2014. Pokles sledovanosti klasické televize má přímou souvislost se vzrůstající kvantitou a kvalitou obsahu dostupného on-line, a to jak na platformách pro krátká videa, jako je YouTube, tak na platformách pro delší formáty, mezi něž patří např. Netflix. ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2015 počet pravidelných diváků on-line videí vzroste o 5,8 %, v roce 2016 o 5,1 % a v roce 2017 o 5,3 %.

Počet pravidelných diváků on-line videa roste rychlostí vyjádřenou dvoucifernými čísly na 12 ze všech trhů, kterých se tato zpráva týká, včetně velkých trhů, jako je Čína (27,2 %), Francie (50,0 %), Německo (27,5 %) a Spojené státy (12,3 %).

Výdaje na reklamu v on-line videích budou brzy představovat osminu celkových výdajů na internetovou reklamu. Podíl on-line videa na celosvětových výdajích na digitální reklamu rovněž rychle roste. V roce 2012 představoval 8,8 %, v roce 2014 10,2 % a očekává se, že do roku 2017 vzroste na 12,8 % (osmina celkových výdajů na internetovou reklamu). On-line video je nejrychleji rostoucí kategorií internetové reklamy.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)