Podle průzkumu Master Index společnosti Mastercard nakoupil na internetu téměř každý Čech. Přes 90 % dotázaných používá internet každý den a má nějakou zkušenost s nákupy on-line. Téměř polovina lidí si přitom produkty a služby zajišťuje přes internet velmi často. Typický on-line nakupující je třicátník se středoškolským a vyšším vzděláním, bydlí ve městě nad 100 tis. obyvatel a má příjem přes 18 tis. Kč měsíčně. Nikdy na internetu nenakupovalo 6 % mužů a 8 % žen. Paradoxně jen polovina respondentů považuje nákupy na internetu za bezpečné. Lidé nakupující na internetu si nejčastěji pořizují elektroniku (56 %), oblečení a módní doplňky (42 %), domácí spotřebiče (29 %), produkty v internetových aukcích (27 %), kosmetiku a parfémy (26 %) a vouchery na slevových serverech (26 %). V porovnání s rokem 2014 se zvyšuje on-line nákup knih a hudebních nosičů, hraček a potřeb pro děti, lístků na kulturní akce, sportovního vybavení a zájezdů. Master Index proto rovněž zkoumal, jaké platební metody lidé na internetu využívají. Oproti loňskému roku o 3 % stouplo využívání on-line plateb (z 26 % na 29 %), procentuální nárůst zaznamenaly i digitální peněženky. Postupně klesá podíl plateb v hotovosti (25 % využívá dobírku, 14 % platí při vyzvedávání zboží například v kamenné pobočce). Zbývajících 25 % tvoří převod z účtu na účet. Češi nejčastěji platí on-line na slevových serverech (46 %), lístky na kulturní představení (45 %) a dárky a květiny (41 %). Významný podíl on-line transakcí byl zaznamenán i u cestovních kanceláří.