Dnes se podíváme na to, jaké on-line aktivity obvykle děláme, když kupujeme nějaký výrobek či službu. Z průzkumu vyplynulo, že internet využíváme především k porovnání cen a vyhledávání informací. Lidé hledají informace, resp. porovnávají ceny v kategoriích, které mají mnoho konkurentů mezi prodejci. Cena zboží bývá vyšší a nejedná se o zboží denní spotřeby, tj. elektronika, počítače, cestování a vybavení domácnosti. Lidé rovněž hledají informace v případě, že jim chybí osobní zkušenost s produktem. Respondenti dále často také hledají kamenné obchody či provozovny, když si vybavují domácnost nábytkem, spotřebiči, elektronikou nebo když chtějí vyrazit na jídlo, do barů apod. Sdílení informací s rodinou a přáteli, resp. přes sociální sítě, není zdaleka tak rozšířené jako ostatní on-line aktivity. Ale třeba v případě aut sdílí informace 17 % oslovených, kteří uvedli, že produkt z této kategorie nakoupili.
Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].