Penta získala s VLP i firmu Newslab

Investiční skupina Penta oficiálně potvrdila, že koupila stoprocentní podíl ve vydavatelství Vltava-Labe-Press. Smlouvu s německým koncernem Verlagsgruppe Passau podepsala ve středu. Kontrakt podléhá schválení antimonopolního úřadu.

Transakce kromě samotného Vltava-Labe-Press zahrnuje také tiskárnu Novotisk, většinové podíly v magazínovém vydavatelství Astrosat a alternativním poštovním operátorovi Česká distribuční a menšinové podíly v distributorovi tisku PNS a zprostředkovateli webové reklamy AdActive.

Jak na zákadě dotazu M&M potvrdil mluvčí skupiny Penta Ivo Mravinac, součástí akvizice VLP je také multimediální produkční studio NewsLab, dodavatel interaktivních infografik a aplikací pro česká i zahraniční média.

Za řízení mediálních investic v Česku odpovídá přímo spolumajitel Penty Marek Dospiva. Investičním ředitelem je Zdeněk Kubát.

„Mediální investice Penty v ČR a na Slovensku je třeba vidět odděleně. Co lze potvrdit, je fakt, že budeme hledat především ekonomické synergie tam, kde mají smysl,“ řekl obecně Mravinac. Mluvčí odmítl komentovat spekulace médií, podle nichž se do vydavatelství vrátí někdejší ředitel redakcí Roman Gallo, a nepotvrdil ani zprávy, že novým ředitelem vydavatelství má být Michal Klíma: „Do převzetí firmy nebudeme personální otázky komentovat.“

Pasovští se po prodeji VLP chtějí věnovat domácímu, německému trhu, zejména bavorskému, a ze zahraničních investic si ponechají už jen vydavatelství Polska Press, největšího producenta regionálních médií v Polsku.

Newslab tvoří i webové hry. Jedna z těch nejnovějších vznikla pro Vysokou školu chemicko-technologickou.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen