Krajské město Liberec shání nové logo a vizuální styl. Za grafický manuál zahrnující dvě písma i za autorská práva k samotné značce chce magistrát zaplatit maximálně dvě stě tisíc korun. Dražší nabídky budou důvodem k vyloučení z tendru. Nový motiv by měl nahradit současné modrobílé logo, které město používá asi patnáct let, ale nikdy ho nedoplnil grafický manuál.
Některé firmy do tendru město pozvalo přímo, například Boomerang Publishing, Studio Najbrt nebo Kalendář Liberecka. Hlásit se ale může každý zájemce, který splní podmínky. Podle nich musí doložit loga vytvořená v posledních šesti letech v minimální hodnotě 20 tisíc korun za každou značku.
Uzávěrka tendru je 10. září. Návrhy pak posoudí devítičlenná komise, ve které usednou zástupci města, experti na marketing a výtvarné umění z Technické univerzity v Liberci a také ředitel oblastní galerie nebo liberecké zoo.
Komise v prvním kole vybere pět postupujících návrhů, za které vyplatí čtyřtisícové skicovné. To dostanou čtyři z pěti postupujících, vítěz ne. Hodnocena bude výtvarná úroveň, celková koncepce vizuální identity, jedinečnost loga, podrobnost zpracování a nabídková cena. Z dílčích kritérií pak vzejde celková ekonomická výhodnost návrhu, která rozhodne o vítězi.
Tendr na nový grafický manuál města, technickou úpravu heraldického znaku a redesign stávajícího loga vyhlásilo také Uherské Hradiště, které zakázku ocenilo na pevně danou částku 400 tisíc korun. Skicovné pro účastníky postupující do druhého kola je desetkrát vyšší než u Liberce. Uzávěrka přihlášek je 5. října, vítěz bude známý do konce listopadu.