Tento týden se podíváme na to, která zařízení se používají před, během a po nákupu. Dotázáni byli respondenti, kteří v posledním půlroce nakoupili produkt z vybraných kategorií v kamenné prodejně nebo na internetu a současně využívali buď smartphone, tablet, notebook, nebo stolní počítač. Z průzkumu vyplynulo, že smartphone je nejvíce používán při nákupu produktů či služeb spojených s mobilem, zábavou, návštěvou restaurací, barů či nákupem bot a oblečení. Obuv, oděvy a vstupenky se nejvíce kupují také na tabletu, podobně jako knihy a e-knihy, kosmetika s drogerií nebo spotřební elektronika. Přenosný nebo stolní počítač respondenti využívají dva- až čtyřikrát častěji než smartphone nebo tablet. Sortiment nejvíce nakupovaných produktů či služeb je téměř stejný jako u tabletu. Výjimkou je nákup knih, který je populárnější na tabletu, což může souviset s tím, že tablet bývá zároveň i primárním zařízením pro čtení e-knih.
Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].