Aplikace Instagram, kterou Facebook koupil v roce 2012, by měla v následujících letech generovat značné tržby z reklamy na mobilních zařízeních. Podle nové výzkumné zprávy společnosti eMarketer by měly letošní globální reklamní tržby Instagramu činit 595 milionů dolarů. Vyhlídky jsou podle analytiků nadmíru pozitivní. Firma eMarketer očekává, že Instagram by měl v roce 2016 generovat tržby v hodnotě 1,48 miliardy dolarů a v roce 2017 až 2,81 miliardy dolarů, až budou představovat více než 10 procent celkových příjmů Faceboku z inzerce. Důvodem růstu by měla být vysoká poptávka inzerentů po nových reklamních produktech. Sociální síť Instagram nedávno oznámila, že po roce a půl zkušebního provozu uvede plnohodnotnou nabídku reklamních formátů. Součástí nabídky jsou nové, klikatelné formáty, které mohou uživatele nasměrovat na webové stránky jednotlivých firem. V blízké budoucnosti mohou inzerenti využít i rozšířené možnosti cílení reklam, využívané v rámci Facebooku. Reklamu bude možné zadat na základě sociodemografických údajů nebo informací o zájmech uživatelů.