Ideální sleva na dovolenou je 30 %

Vyhledávač slev Skrz.cz zkoumal, jak nejlépe nastavit slevy zájezdů. Není překvapením, že zejména u cestování Češi na slevy opravdu slyší, a drtivá většina z nich je dokonce ochotna změnit plány, aby dovolená vyšla levněji.

Slevu při dovolené už někdy vyzkoušely necelé dvě třetiny všech Čechů, i když jen polovina z nich tyto nabídky využívá pravidelně. Velmi zajímavou otázkou je, jaká sleva nejvíce naláká potenciální zákazníky ke koupi zájezdu. Otřepané pravidlo čím větší sleva, tím lepší, totiž ne zcela funguje. Ukázalo se, že lidé začnou slyšet na slevy zejména okolo třiceti procent. Většinou však dodávají, že samozřejmě záleží na dalších parametrech.

Turisti číhají na last minute

Čtyřicet procent lidí při tom v závislosti na slevách upravuje i termín dovolené a mezi nejoblíbenější taktiky patří vyčkávání na last minute nabídky. To preferuje až polovina lidí, kteří usilují o slevu. Mnohem méně již turisté plánují a využívají naopak first minute nabídky. Rodiny s dětmi pak pochopitelně vyhledávají zájezdy s dětmi zdarma.

Zatímco termín zájezdu jsou Češi ochotni podřídit slevě, z cílové destinace či komfortu ubytování slevují jen velmi neradi. „Díky portálům, které nabízejí na jednom místě dovolené od různých poskytovatelů, je mnohem snazší porovnat jednotlivé pobyty a sleva funguje jako způsob, jak zákazníky přilákat. Většina si prostuduje základní informace, a pokud nabídka splňuje jejich požadavky, nakoupí,“ komentuje situaci David Beška ze Skrz.cz.


Jen osm procent lidí uvedlo, že na ně slevy zájezdů nemají vliv, nebo je dokonce odradí.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345