Z výzkumu provedeného společností Nielsen Admosphere na reprezentativní internetové populaci 15+ vyplývá, že hypotéku má téměř pětina respondentů a další desetina ji určitě nebo spíše plánuje v příštích 12 měsících. Ceníková hodnota reklamního prostoru v této kategorii vzrostla o 29 %. Hlavní vliv na změnu měla televize, která meziročně vzrostla téměř na dvojnásobek. Nejčastějšími držiteli hypotečních úvěrů jsou lidé ve věku 35 – 44 let, převážně tedy mladé rodiny s dětmi, případně ekonomicky zajištění singles. Tyto skupiny, na rozdíl od starších generací, dávají častěji přednost vlastnímu bydlení. Vedle skupiny 35-44 nejčastěji plánují hypotéku lidé ve věku 25-34 let čili ti, které zakládání rodiny s velkou pravděpodobností v nejbližší době čeká. Množství respondentů, kteří plánují využít hypoteční úvěr (9 %), úzce koresponduje se zamýšlenou koupí nemovitosti, což spíše nebo určitě plánuje téměř 12 % respondentů. Výzkum potvrdil, že naprosto nejdůležitějším faktorem při výběru hypotéky je úroková sazba, délka její fixace a výše poplatků spojených s hypotékou. Příliš velkou důležitost nehrají podmínky refinancování ani osobní zkušenost s bankovním/finančním ústavem. Významný propad hrubých reklamních investic oproti televizi zaznamenaly mediatypy tisk a rádia.