Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Chladnokrevným cynismem k pořádnému horku

Představte si, že vlastníte obchod se zbraněmi nebo provozujete e-shop pro fanoušky military stylu. Když dostatečně přeleštíte všechny boxery a do sytosti se pomazlíte s tonfou, napadne vás, že byste si kromě polovojenského ega mohli pošimrat i prodeje. A tak vymyslíte xenofobní reklamu podporující nejnižší pudy. Rozhodně se o vás bude psát a vaše šedá kůra mozková samou radostí změní barvu na khaki. Naposledy tuhle přímočarou motivaci otevřeně přiznal v rozhovoru pro Radiožurnál majitel jistého severočeského obchodu, který do svého newsletteru umístil fotku skupiny cizinců a připsal k ní, že obranných prostředků není nikdy dost, protože migranti už jsou tady. „Primární účel toho newsletteru byla reklama. My jsme pouze reagovali na momentální dění v republice. Neděláme to jenom my, dělá to více firem a my se jenom vezeme na té vlně,“ prohlásil s ledovým klidem zástupce firmy, jako by snad šíření paniky z migrantů byla nejpřirozenější věc na světě. Fanoušci obchodu to na Facebooku náležitě ocenili: „Nikomu se neomlouvejte a do nabídky dejte i střelné zbraně,“ napsal třeba jeden z nich. Zajímavé je, že si ani fanoušek, ani provozovatel obchodu za svými názory nestáli plným jménem. Obchodník, který kontroverzním newsletterem chtěl zvednout prodeje elektrických paralyzérů a pepřových sprejů, trval na tom, aby ho Radiožurnál představil jenom jako Jakuba. Tvrdil, že Češi by si měli obranné prostředky pořídit, protože řidiče v Anglii napadají imigranti a obchodník se jenom řídí „občanskou povinností chránit svou komunitu“. Podivnou kampaň prověří jen Rada pro reklamu, policie ne. Šetření zatím nezahájil ani krajský živnostenský úřad. Když jste dost vychytralí, můžete vydělávat, na čem chcete, a policie kvůli tomu ani nezvedne oči od maket šibenic na Václaváku. Část médií a obchodníků se otevřeně ztotožnila s principem, že účel světí prostředky. V krátkodobé cestě za výdělkem nesmí stát nic, i kdyby to znamenalo, že přiživíte dlouhodobé pogromové nálady. Až někdo poprvé rozbije výlohu a vypálí obchod, bude v téhle zemi pořádné horko. Vzpomeňte si pak, že na začátku byl chladnokrevný cynismus.

 

Média a některé reklamy vydělávají na xenofobních náladách.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)