Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Harley-Davidson jako retro hračka za půl mega? To už neplatí

Printová reklama Harley-Davidson oslavující výročí konce druhé světové války z dílny agentury Young & Rubicam ověnčená dvěma Lvy z Cannes, oficiální zastoupení americké značky pro ČR a SR v Praze nijak zvlášť nebere. Radost z díla, které málokdo v republice viděl, totiž agentura sdílí s plzeňským dealerem Harley-Davidson. Marketingového ředitele značky H-D Michala Frice v poslední době zaměstnává spíše kolotoč kolem uvedení „eletromotorky“ LiveWire.

Když motorkář nepije kávu…

Česko-slovenští zákazníci H-D se dle Frice rekrutují z nejrůznějších sociodemografických skupin, dominují muži 40+, cca 10 % zastoupení mají i ženy. „Snažíme zaujmout mladší zákazníky kolem 30 let, ať již konkrétními modely nebo dostupným financováním koupě motorky H-D. Důkazem budiž naše jarní kampaň na náš nejlevnější model Street 750, jehož cena začíná na 218 000 Kč. Motto kampaně – že naše motocykly jsou lepším životabudičem, než denní dávka kávy – při denní splátce 89 Kč (při 3,5letém splácení) je pro leckoho rozhodně překvapivé. Stále se totiž setkáváme s mýty, že motocykly H-D stojí minimálně půl milionu a výše,“ popisuje Michal Fric.

Reklama
ČEZ

H-D komunikuje napříč všemi médii (vyjma TV), zejména v motoristických magazínech či portálech, rozpočet je ve srovnání s automobilkami značně limitovaný. Profil na Facebooku zahrnuje Česko i Slovensko společně a čítá kolem 7 tisíc fanoušků, jen pro srovnání, globální H-D profil sleduje 6,9 mil. lidí. Lokálně se H-D v komunikaci s motorkáři zaměřuje především na bezpečnost na silnicích či tipy na výlety, jak jinak, na kolech H-D. Na českém trhu spolupracuje s reklamní agenturou SmartPoint, která převážně adaptuje kampaně od britské agentury Big Dog. V té vznikají kampaně pro celý region EMEA. „Obvykle konkrétní sdělení rezonuje napříč celou Evropou, v tom jsou naši zákazníci všude stejní. Americký trh je odlišný, jede si více po vlastenecké lince. Každopádně hlavní sdělení po celém světě je stejné: osobní svoboda a splnění snu,“ říká Fric.

S LiveWire vypálil H-D konkurenci rybník

Americkou ikonu v současnosti táhne z retro škatulky do budoucnosti první eletrický model LiveWire, jenž se americké veřejnosti ukázal loni a letos v rámci LiveWire Tour brázdí zejména západní Evropu. V Praze se ukáže bohužel jen v podobě simulátoru jízdy na H-D Days v září. „Odezva na elektrický model LiveWire je nadmíru pozitivní, myslím, že jsme všechny zaskočili tím, že jsme přišli s tímto typem motocyklu z velkých hráčů jako první,“ uvádí Fric. Do výroby by měl jít model do roku 2020, podle Frice je třeba ještě doladit spoustu parametrů, jako např. dojezdovou vzdálenost, hmotnost apod.

V Praze se dealer H-D pyšní letošním vítězstvím v soutěži přestaveb Battle of the Kings modelu Street 750. „H-D totiž jako jediná značka na světě poskytuje svým zákazníkům možnost další úpravy motocyklu. Často se totiž stává, že zákazník při převzetí motocyklu požádá dealera o individuální úpravu. Zde je pak jediným limitem kreativita a peníze, takže na silnici prakticky nepotkáte dva identické modely. A na tomto faktu byl postaven i projekt The Battle of the Kings,“ uzavírá Fric.



Martin Fric v pražském show-roomu. V Harley-Davidson pra- cuje od léta 2010. Před nástupem do H-D pracoval devět let v Ogilvy Group na pozici account directora a staral se o klienty jako Ford, Aral, Nutricia či Nestlé.

Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)