Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Existuje vůbec multiscreening? Ano, otázkou je ale, jak na něj

Multiscreening! Pozor, nezaměňovat s multitaskingem!

Multitasking je čas, který věnuje mediální konzument dvěma či více mediálním aktivitám, což může být např. poslech rádia a četba. Naproti tomu multiscreening je simultánní nebo postupné sledování více obrazovek (TV, notebook, PC, tablet, mobil).

Se vzrůstajícím zájmem o crossmediální data roste i zájem o popis výše zmíněných fenoménů. Problematické je, jakým způsobem se k těmto ukazatelům dostat.

Reklama
Know

Nasnadě je zeptat se lidí a spoléhat na to, že jejich paměť či ochota vyplňovat deníčky v průběhu dne jsou obě v dobré kondici. Také můžete vzít datové zdroje, které měří odděleně požadované mediatypy, a pokusit se odhadnout překryvy.

Těžko ale budete odhadovat korelaci a individuální posloupnost mediálního chování lidí. Například jak reagují na informaci v televizi dohledáním detailu na internetu atp.

Data AdMeter, kterými disponuje Median, poskytují nedeklarativní, elektronicky naměřenou konzumaci vícera mediatypů prostřednictvím různých zařízení. „Penetrace a užívání moderních zařízení umožňující přístup na internet a sledování audiovizuálního obsahu vykazuje rostoucí trend a tento trend bude v nadcházejících letech pokračovat, především zásluhou mladých mediálních konzumentů,“ uvádí Josef Fišer, account manager projektu AdMeter z Medianu.

Zajímavá budoucnost

Jak se to tedy má s oním multiscreeningem? Posuďte sami.

„Naše data ukazují, že průměrná simultánní konzumace TV a internetu (měřeného napříč užitými zařízeními) dosáhla v květnu 2015 1,7 %. V prime timu dosahuje multiscreening až 5,5 %, což je polovina celé konzumace internetu,“ dodává Fišer.

Sledovat nárůst tohoto procenta a bližší studium chování těchto lidí bude jistě v nejbližší budoucnosti více a více zajímavé. I proto plánuje Median rozšířit významně svůj panel na 1000 respondentů, aby studium těchto jevů bylo statisticky významnější, a přispělo tak k dalšímu hlubšímu poznání mediálního chování české populace.

„V současné době je stále více cíleného marketingu a tlaku na efektivitu a ROI vložených do kampaní. Projevuje se potřeba změřit například účinek reklamního spotu v podobě okamžité návštěvy webových stránek inzerenta nebo přečtení internetové verze časopisu promovaného v televizi pro inzerenty i média,“ uzavírá Fišer.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast
Vánoční nákupy

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)