Češi preferují cyklistiku a sportovce v reklamě

Češi se sportu věnují víc, než si možná myslíme, ukázal výzkum, který pro společnost Sport Invest realizovala výzkumná agentura NMS Market Research. Téměř dvě třetiny Čechů (63 %) ve věku 16-54 let se sportu aktivně věnují, většina dokonce alespoň 1x týdně. Aktivně sportující Češi utratí za sport měsíčně v průměru 500 Kč. Nejčastěji se věnujeme cyklistice (46 %), plavání (35 %), běhání (28 %) a horské turistice (28 %), z kolektivních sportů vede volejbal (12 %), fotbal (10 %) a hokej (6 %). Sport pasivně sleduje 65 % Čechů. Hokej je sice na prvním místě (60 %), ale na druhé místo se dostal biatlon (47 %), který odsunul fotbal (42 %) až na třetí příčku. Desetina dotázaných dokonce považuje fotbal za nejnudnější sport (navíc daleko nejzkorumpovanější – 88 %). Z výzkumu dále vyplývá, že sportovci jsou vhodnými nositeli reklamních sdělení. Sportovce si lidé spojují s různými vlastnostmi, např. Martina Sáblíková je prototypem hrdiny, Petr Čech je vnímán jako typ rodinný.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk