Smartphone používají dvě třetiny internetové populace, spíše muži, lidé s vyšším vzděláním a především mladší generace. Z aplikací je nejčastěji na smartphonech využíván fotoaparát (94 % uživatelů smartphonů), internetový prohlížeč (83 %), diář (81 %), mapy/GPS (74 %), aplikace sociálních sítí (71 %) předpověď počasí (68 %), poslech hudby / sledování videa (67 %), hry (63 %), jízdní řády (63 %), zpravodajství (62 %) nebo komunikace přes datové připojení (Viber, Skype, ICQ… 61 %).
Nejoblíbenějšími jsou aplikace sociálních sítí (hlavně ženy), dále aplikace pro komunikaci přes datové připojení, focení, hry nebo prohlížení webu. U mužů jsou nejoblíbenější hry, u starší generace pak focení. Konkrétně jsou častěji zmíněny: Facebook, aplikace Googlu, Messenger, WhatsApp, Viber, Mapy.cz a Seznam.cz.
S reklamou prostřednictvím mobilního telefonu se setkalo 89 % internetové populace, nejčastěji se SMS nabídkou (74 %). Tato reklama převážně upoutá pozornost a obtěžuje (39 % internetové populace). Menšina si reklamy na mobilu všimne a nevadí jí (17 %), zbytek takovou reklamu ani nevnímá nebo ji cíleně ignoruje (33 %).
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.
Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.