Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Světlo i experiment lidi lákají

Designový experiment v rámci propagace, v podstatě umělecké dílo, lidi oslovuje a láká. Zájem je o něj i mezi zadavateli. Pracovat s ním však není lehké a vyžaduje to hodně snahy a trpělivosti na obou stranách. To byla hlavní myšlenka, kterou si z nového pražského prostoru pro kulturu a vzdělávání Ex Post mohli odnést hosté celodenního semináře pod názvem Packet 1, který se konal ve spolupráci s agenturou Event Arena.

Jeho podtitul zněl „Interaktivní design a site specific instalace v propagaci“ a jeho hlavní otázkou bylo, jak nové technologie a interaktivní design pomáhají eventům.

„Cílem Packetu 1 je představit obor experimentálního designu a nových médií v kontextu propagace,“ vysvětlil organizátor semináře Prokop Bartoníček ze studia pebe/lab. Podle něj je experimentální design něco, co mnoho zadavatelů nebo agentur vidí v cizině, inspirují se tím, zároveň však nemají přesnou představu, co všechno takováhle forma propagace obnáší a co je pro ni potřeba udělat.

Reklama
ČEZ

Technika a čas

Právě snaze poodhalit blíž detaily své práce se věnovala většina řečníků, mezi kterými upoutal nejvíc Christopher Bauder z německého studia WHITEvoid, který vytvořil projekt „stěny“ z osvětlených balonků k 25. výročí pádu Berlínské zdi.

Práci se světlem se věnuje dlouhodobě a považuje ho za důležitou součást propagace. „Lidi světlo láká podobně, jako láká hmyz,“ nechal se v nadsázce slyšet během svého vystoupení.

V rámci něj představil další projekty pohyblivých světelných panelů nebo sfér a přiblížil, jak přesně výroba takového projektu probíhá a co všechno obnáší. Upozornil zejména na vysoké technické nároky a potřebnou časovou rezervu, které zapojení experimentálního designu do propagace obnáší.

Packetů bude několik

Kromě něj na Packetu představil nejnovější trendy třeba Matthew Karau, který učí na New York University of Abu Dhabi a věnuje se designu interaktivních systémů.

Prokop Bartoníček plánuje v projektu seminářů Packet pokračovat. Letos má zatím jít o nepravidelnou akci, která by se od příštího roku měla v pravidelných intervalech opakovat a kromě otázek propagace se věnovat i dalším tématům.


Jeden z projektů pohyblivých světelných prvků, který vytvořilo německé studio WHITEvoid. Na semináři ho představil Christopher Bauer.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)