Problematika crossmediálního měření je téma, které bude mediální trh provázet pravděpodobně ještě několik let. Týdeník Marketing & Media uspořádal kulatý stůl, u kterého se sešli ti nejpovolanější. SPIR zastupoval Ján Simkanič, Unii vydavatelů její prezident Tomáš Tkačík, za SIMAR mluvila výkonná ředitelka Hana Huntová a za Českou televizi ředitelka výzkumu Renata Týmová Zadavatele reprezentoval Zbyněk Gabriel z České spořitelny a debatu moderoval Petr Majerik z Economie.
Jednoznačný konsenzus panoval snad pouze s názorem zadavatelů. Zbyněk Gabriel, který v minulosti působil i ve výzkumné agentuře Median řekl: „Pro zadavatele je crossmediální měření zajímavé. Hledíme na to, jakým způsobem své náklady zefektivnit, a bude zajímavé posoudit to, co z aktuálních projektů vznikne. Výzkumy ale nejsou zadarmo, třeba v Americe zrušili ambiciózní projekt, protože v něm nebylo možné z finančních důvodů pokračovat.“ Debata poukázala na to, že problematika crossmediálního měření má ještě mnoho sporných bodů.
Crossmediál jako PR?
Hana Huntová označila krok SPIR, který vyzval subjekty k tomu, aby podávaly své návrhy, za PR aktivitu. Simkanič nesouhlasil: „Neděláme to kvůli PR, ale hledáme především adekvátní náhradu za Netmonitor. Když k ní půjde přidat cokoliv dalšího, tak to bude jedině dobře. Z naší současné aktivity nemusí vzejít komplexní řešení pro celý trh, ale může to dopadnout jako jedno malé řešení pro internet.“
Podle Huntové mají také výzkumné agentury obavy z toho, že jejich investovaný čas přijde vniveč. Řešení, která jsou momentálně navržená, jsou totiž víceméně veřejně dostupná komukoliv. „Výzkumné agentury jsou na konci potravního řetězce a tahají za kratší konec provazu,“ dodala. Kompletní text věnující se kulatému stolu o crossmediálním měření vyjde 8. 6. v M&M č. 24.
Kulatý stůl v Economii hostil odborníky na crossmediální měření.