SPIR a SIMAR hledají shodu

Problematika crossmediálního měření je téma, které bude mediální trh provázet pravděpodobně ještě několik let. Týdeník Marketing & Media uspořádal kulatý stůl, u kterého se sešli ti nejpovolanější. SPIR zastupoval Ján Simkanič, Unii vydavatelů její prezident Tomáš Tkačík, za SIMAR mluvila výkonná ředitelka Hana Huntová a za Českou televizi ředitelka výzkumu Renata Týmová Zadavatele reprezentoval Zbyněk GabrielČeské spořitelny a debatu moderoval Petr MajerikEconomie.

Jednoznačný konsenzus panoval snad pouze s názorem zadavatelů. Zbyněk Gabriel, který v minulosti působil i ve výzkumné agentuře Median řekl: „Pro zadavatele je crossmediální měření zajímavé. Hledíme na to, jakým způsobem své náklady zefektivnit, a bude zajímavé posoudit to, co z aktuálních projektů vznikne. Výzkumy ale nejsou zadarmo, třeba v Americe zrušili ambiciózní projekt, protože v něm nebylo možné z finančních důvodů pokračovat.“ Debata poukázala na to, že problematika crossmediálního měření má ještě mnoho sporných bodů.

Crossmediál jako PR?

Hana Huntová označila krok SPIR, který vyzval subjekty k tomu, aby podávaly své návrhy, za PR aktivitu. Simkanič nesouhlasil: „Neděláme to kvůli PR, ale hledáme především adekvátní náhradu za Netmonitor. Když k ní půjde přidat cokoliv dalšího, tak to bude jedině dobře. Z naší současné aktivity nemusí vzejít komplexní řešení pro celý trh, ale může to dopadnout jako jedno malé řešení pro internet.“

Podle Huntové mají také výzkumné agentury obavy z toho, že jejich investovaný čas přijde vniveč. Řešení, která jsou momentálně navržená, jsou totiž víceméně veřejně dostupná komukoliv. „Výzkumné agentury jsou na konci potravního řetězce a tahají za kratší konec provazu,“ dodala. Kompletní text věnující se kulatému stolu o crossmediálním měření vyjde 8. 6. v M&M č. 24.


Kulatý stůl v Economii hostil odborníky na crossmediální měření.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)