Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nová podoba webu Lidovych novin chce být jedinečná

nullVíce než tři roky pracujeme s Radkem Kedroněm, vedoucím serveru, na proměně Lidovek. Patrně teď každému naskočí otázka, co tam tři roky asi tak děláte, tedy každému, kdo nemá čas sledovat jejich vývoj. Každému, kdo neví, jak komplikované je někdy prosadit změny v rámci korporace a v myšlení lidí.

První dva roky docházelo viditelně, nebo spíše čitelně, k výraznému posunu v kvalitě obsahu a dnes Lidovky představují svébytný zpravodajský server s původními zprávami i tématy.

Po technické stránce šel vývoj vzhledem k možnostem pomaleji. Vnitřní přechod po technické stránce trval přes dva roky a nakonec jsme se propracovali, nahlíženo rychlostí nových médií, ze středověku do současnosti. Nový kabátek už byl jen tou pověstnou třešničkou, která ale přišla až po šesti letech od poslední výrazné změny.

Reklama jako důvod

Důvodem redesignu nebyl jen požadavek na moderní vzhled, ale především zavedení nové reklamní plochy a zlepšení proklikovosti bannerů. Tenhle přízemní důvod je stále naší jedinou obživou a zároveň i jedním z determinantů, co vše si můžeme dovolit. Je jich více, Lidovky.cz jedou na stejném „koncernovém podvozku“ jako iDnes.cz, což předurčuje stejné reklamní pozice, a tedy stejné rozměry a rozvržení stránky. Využíváme stejný redakční systém i technologie a tak dále. Je to prostě levnější.

Reklama
Know

I přesto jsme s grafikem Lidových novin Štěpánem Korčišem vypracovali grafickou podobu, která je na našem trhu jedinečná, čistá a zajímavá. Nezavrhli jsme patičku stránky, naopak je v našich článcích interaktivním rozcestníkem po celém webu.

Novinkou jsou výškové fotografie, layout není rozvržený do boxíků jako excelová tabulka atd. Aktuálně jsou Lidovky.cz nezaměnitelný zpravodajský server, a to i designem.

Samozřejmě vize, kam dojít, jsou jinde a nejen v tom, pokrýt vše a ihned. Záleží i na postupující pandemii v podobě digitální demence a izolace. Obojí bude razantněji ovlivňovat pozornost a schopnost vnímání nejen obsahu.

Tak schválně, kolik zpravodajských médií je zmíněno v celém textu?

 

Jiří Špaček
projektový manažer, Mafra

 

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)