Reklamní síť Sklik je jedním z nejúspěšnějších projektů společnosti Seznam.cz a v posledních letech zaznamenává výrazný růst. Na Sklik je proto v Seznamu upřena zvláštní pozornost a ani letos nekončí trend zavádění významných technických inovací. Ty mají PPC specialistům především ušetřit čas a urychlit práci s rozhraním. Rozšiřuje se nabídka funkcí i dostupných dat, která umožní přesnější rozhodování nad další strategií.
Veleúspěšnou novinkou loňského roku se ve Skliku stal retargeting. Pomocí něj je možné oslovit uživatele, kteří již v minulosti navštívili web, a přimět je k dokončení objednávky. Zákazníkům, kteří si koupili produkt A, je možné nabídnout i související produkt B. Nebo je v pravidelných intervalech upozorňovat na zboží, které se nakupuje opakovaně. Perfektním příkladem může být on-line prodejce květin, který se může uživateli připomenout přesně po roce od jeho předchozí objednávky.
Pro to, jak Sklik retargeting funguje, existuje mnoho reálných příběhů. Cestovní agentura Invia díky retargetingu zvýšila počet rezervací zájezdů o 30 procent. Prodejce módního oblečení a doplňků Zoot navýšil obrat přímo ze Skliku dokonce o 100 procent!
Marketéři zadají, systém se postará
Jako velmi užitečné se ukázaly reporty ztracených zobrazení. Přímo v účtu Skliku je nyní možné během chvíle zjistit, kde daná firma přichází o potenciální zákazníky kvůli horšímu hodnocení klíčových slov nebo špatně nastaveným cenovým nabídkám vůči dennímu rozpočtu kampaní.
Marketingoví manažeři navíc mají možnost snadněji plánovat rozpočty pro úplné vytěžení potenciálu kampaní díky ukazateli historické i aktuální míry pokrytí ve vyhledávání.
Od konce roku inzerenti také mohou lépe oslovit své zákazníky v obsahové síti Skliku. Ta pokrývá už více než 90 procent české internetové populace. V cílení na témata stránek si lze nově zvolit jeden i více tematických okruhů stránek, na nichž se pohybuje daná cílová skupina. O všechno ostatní se již automaticky postará systém sám.
Weby patřící pod značku Seznam.cz se navíc otevřely pro Sklik bannery. Inzerenti tak jednoduše oslovují potenciální zákazníky grafickou inzercí přímo z rozhraní reklamního systému.
Co se chystá v roce 2015?
Díky těmto novinkám se Seznamu podařilo v roce 2014 zvýšit počet návštěvníků, které doručil na weby zákazníků, více než o 24 procent proti předchozímu roku.
I letos jsou připraveny inovace, které by měly pomoci efektivnějšímu oslovení potenciálních zákazníků. Chystá se především cílení podle demografických údajů i zájmů uživatelů, a dokonce i cílení podle jejich nákupního chování.
Díky těmto funkcím, rozšíření partnerské sítě o nové weby a zaměření na zvyšování kvality inzerátů Skliku ve vyhledávání se letos očekává další nárůst počtu potenciálních zákazníků, které proklik přivede na stránky klientů.
Sklik v roce 2014 doručil díky inovacím na stránky klientů o 24 % více návštěv než v předchozím roce.