Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Cesta k předplatitelům jde přes data

Měsíčníku Receptář od vydavatele Tarsago Česká republika (někdejší Reader’s Digest) se v uplynulých týdnech povedlo překročit hranici 50 tisíc předplatitelů.

Časopis přitom i navzdory známé značce už léta neměl podporu televizního pořadu ani svého zakladatele Přemka Podlahy a způsob, jakým se rozhodl přistupovat ke čtenářům, může být prvním zdejším úspěšným případem obchodního modelu, který se soustřeďuje téměř výlučně na předplatitele.

Předplatné místo stánků

Padesát tisíc předplatitelů je na českém trhu úctyhodné číslo, kterého se daří dosahovat jenom deníkům – např. MF Dnes má v pondělí 80 tisíc předplatitelů.

Reklama
ČEZ

Ještě v roce 2008 měl přitom týdeník 38 tisíc předplatitelů. To, že v průběhu následujících let čísla předplatného neklesla tak jako čísla jeho volného prodeje, si vysvětluje brand manažerka Receptáře Lenka Mieresová úzce zaměřenou pozorností. „Stánkový prodej jsme se rozhodli dále nepropagovat a místo toho jsme přesunuli své aktivity zejména do předplatného,“ říká.

Součástí této taktiky je práce s daty, kdy vydavatelství zařazuje do databází každého čtenáře, který si u něj objednal například jen knihu. Tomu pak zasílá ukázkové číslo a speciál z loňské remitendy. Výběr výtisku je přizpůsobený jeho zájmům nebo pohlaví – pokud si koupil knihu o zahrádkářství, dostane jarní číslo a pokud je to žena, dostane speciál o vaření. Předplatitele zároveň vydavatelství každoročně odměňuje dárkem.

Globální trend

Soustředění se na předplatitele a jejich výrazné, zejména cenové zvýhodňování je přitom už delší dobu patrné ve Spojených státech. Do velké míry to vychází z tamního systému prodeje tisku, zároveň se však ukazuje jako velice stabilní. Třeba týdeníku The Economist klesl mezi roky 2008 a 2014 počet volně prodaných kusů ze 71 tisíc na 28 tisíc. Za stejnou dobu ale stoupl počet předplatitelů ze 695 tisíc na 755 tisíc. Stejný trend se ukázal třeba u The Atlantic a Time se i navzdory klesajícímu volnému prodeji povedlo předplatné udržet. Všechny zmíněné tituly přitom s předplatným i předplatiteli intenzivně pracují.


Dubnové vydání měsíčníku Receptář

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)