Máte logo své firmy na plakátě zvoucím na 10 kilometrů nebo půlmaraton? Pozor, abyste se nedostali do palby mravokárců. Populární je dnes tvrdit, že na rostoucí oblíbenosti běhání parazituje čím dál víc značek. Kdo se sklouzne po rostoucí vlně masového běhání, může být rázem pohnán před koncil strážců čistoty tohoto populárního sportu. Jak byste přemýšleli vy, kdybyste seděli v marketingové firmě, která si chce udělat reklamu, aby získala výhodu nad konkurencí? Sponzoring sportovních aktivit je jednou z možností a předhazovat někomu, že si honí triko na něčem, co lidi baví, je stejně objevné jako tvrdit, že voda teče z kopce. Prostě to tak je. Kdyby manažeři firem nepumpovali peníze do běžeckých závodů, asi by přišli o jeden marketingový nástroj, ale současně by žádné běhy nebyly, nebo by byly, ale vzhledem k mizerné propagaci by o nich nikdo nevěděl, jejich organizace by byla prachbídná a běžce by takové akce leda rozčílily, než aby jim přinesly očekávanou radost. Bylo by to jako s filmem. Můžete mít sebelepší nápad, ale bez peněz až na ojedinělé výjimky nic kloudného nenatočíte. Na tom, že prozíravé firmy spojují svoje jméno s běháním, vyděláme všichni. Pokud kampaň přesvědčí byť jen jednoho člověka, aby začal trénovat, sportovat, dbal o sebe, o svou životosprávu a životní styl, byla by to výhra pro nás všechny. Podle statistik a startovních listin jsou takových lidí jenom v Česku stovky tisíc. Běhání je dobré na srdce, cévní soustavu, plíce a v neposlední řadě i na psychiku a vytváří nové sociální vazby. Kdo běhá, šíří kolem sebe dobrou náladu. Soustavný trénink ve dvou může přinést nový impulz do skomírajících vztahů! Zdraví lidé nemusí navštěvovat lékaře, polykat hrsti prášků, a tím peníze sponzorů nepřímo proměňují v úsporu na společném zdravotním pojištění. Další peníze se do společnosti vracejí přes nadace a charity, se kterými jsou běžecké série spojovány. Kdyby na tom všem měl podíl fakt, že si nějaká velká firma rozhodla honit triko podporou závodů, buďme za to rádi. A samozřejmě je to reklama, ale skvělá!
Jan Dvořák
senior account manager
Geometry Global
([email protected])
Kdyby firmy nepumpovaly peníze do běžeckých závodů, žádné by nebyly.