Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V „sílu davu“ příliš nevěříme

Výzkum byl realizován CAWI metodou na reprezentativním vzorku 1004 respondentů z on-line populace.V rámci výroků, ke kterým se mohou respondenti v rámci Mindreaderu vyjadřovat, figuruje i tvrzení „Obyčejní lidé nemohou ovlivnit situaci ve společnosti nebo politiku“. Souhlas s tímto výrokem tedy přeneseně vypovídá o jakési „míře skepticismu“, který ve společnosti panuje. A právě u nás je tato míra poměrně vysoká. Ať již rozhodně či spíše souhlasí s tímto výrokem polovina populace. Naopak pouze 25 % s ním vyjadřuje nesouhlas. 50 % souhlasných odpovědí nás dokonce řadí na sedmou příčku v pořadí národů. Řadíme se tak k dalším zemím, v nichž je víra v moc obyčejných lidí relativně nízká, jako například Thajsko, Rusko, Vietnam nebo Čína. Naopak na konec žebříčku se zařadily země z amerického kontinentu, včetně USA a Kanady. Pokud se vrátíme do ČR, tak můžeme ještě vidět, že naše víra v to, že obyčejní lidé mohou něco změnit, klesá s věkem. Resp. mladší respondenti mají větší sklon s tímto tvrzením nesouhlasit než jejich starší kolegové.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)