Převažující postoj k reklamě zaměřené na produkty pro děti je neutrální (51 %). Vítanou inspirací je pro 9 % (zejména rodiče dětí), naopak tento druh reklamy vadí 40 % internetové populace, přičemž 13 % silně. Na dětské reklamě nejvíce vadí její manipulativní charakter (20 %) – zneužívá důvěřivosti dětí a jejich neschopnosti kriticky zhodnotit obsah reklamy. Dalším 5 % vadí zavádějící a místy až nepravdivé informace a 4 % vadí nátlak, kterým reklama prostřednictvím dětí působí na rodiče.
Pro regulaci dětské reklamy je 71 % dotázaných. Navrhují omezení jejího vysílání (21 %) a větší kontrolu nad jejím obsahem (16 %), což by zajišťovalo nezávadnost výrobků i nezávadnost a pravdivost informací uvedených v reklamě. Část dotázaných (9 %) by dětskou reklamu úplně zakázala.
Jak ale odolávat ve chvílích, kdy se dítě silně dožaduje výrobku z reklamy? Jako nejúčinnější strategii vidí 25 % respondentů domluvu. Dále pomáhá odvést pozornost dítěte (14 %) nebo žádost důsledně odmítat a neustoupit (10 %). Možné je i nahradit požadovaný nevhodný výrobek koupí alternativního (10 %) a 8 % by dítěti takový výrobek slíbilo do budoucna jako odměnu (např. za pomoc v domácnosti) nebo dárek (k narozeninám, Vánocům apod.).
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.
Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.