Osudové cesty českého hokejisty v NHL a současně reprezentanta na MS 2015 Tomáše Hertla přišly značce Red Bull zajímavé natolik, že se s jeho reklamní i mediální podporou vrhla na led mainstreamového sportu. Videomedailonek s titulkem Jak chytrý žralok Tomáš Hertl dobyl svět měl premiéru minulý týden nejen na české verzi webu, ale i na globální RedBull.com. „Red Bull příběhy rád vyhledává, tvoří a předává dál. Stává se vypravěčem na pozadí veškerého dění. Není to klasická rovnice mezi sportovcem a sponzorem. S Tomášem jsme si sedli hned od začátku, protože především tento faktor je pro nás důležitý,“ uvádí pro M&M Lukáš Tomis vedoucí komunikace Red Bullu. Samotná sportovní disciplína tedy není pro značku již tak podstatná, trendsetter v oblasti sponzoringu si nyní spíše vybírá jednotlivé sportovce či umělce atraktivní pro mladou generaci a staví na nich videoobsah pro svůj Red Bull TV kanál.
Medailonek Tomáš Hertl je smark (smart shark) vychází z jeho střídavých úspěchů a neúspěchů na startu kariéry v NHL. Videem prý podpora Tomáše Hertla rozhodně nekončí, Red Bull bude prostřednictvím sociálních sítí a PR v oblasti mediálních partnerství pracovat s jeho příběhem i v průběhu následujících měsíců. „Dalším významným milníkem je počátek října, kdy startuje nová sezona NHL a otevře se následující kapitola Tomášova příběhu,“ naznačuje Tomis. Video natočilo studio Merge v produkci Red Bull Media House.
Využívání konceptu owned first, kdy si značky budují svá vlastní média a který vychází především z toho, že uživatelský zážitek se stal klíčovým prvkem komunikace značky, lze právě v souvislosti se sponzoringem očekávat v mnohem častější míře.
„Líbí se mi, že v jedné minutě je znázorněno to, jak to doopravdy chodí. Že jsi jednou dole a jednou nahoře,“ hodnotí natáčení videa sám Tomáš Hertl.