Výzkum byl realizován CAWI metodou na reprezentativním vzorku 1004 respondentů z on-line populace.V aktuální vlně Mindreaderu je jednou z oblastí, které jsou u respondentů zjišťovány, také míra důvěry v různá média či jiné veřejné instituce. Ke každé z nich se respondent může vyjádřit na stupnici „vůbec nevěřím“ až „zcela důvěřuji“. V grafu míra důvěry odpovídá rozdílu mezi respondenty, kteří dané instituci nevěří, a těmi, kteří jí naopak důvěřují. Pokud jde o jednotlivé mediatypy, nejdůvěryhodnějším z nich se zdá být rádio, které následuje tisk v podobě novin a magazínů. Spíše neutrální je v tomto směru televize. Z nemediálních institucí je potom pro většinu respondentů nejdůvěryhodnější jejich zaměstnavatel, za kterým následují banky a policie. Na druhé straně škály, kde se řadí instituce, které vzbuzují největší nedůvěru, najdeme s téměř shodným výsledkem náboženské vůdce a vládu. Příliš lichotivě z tohoto porovnání nevyšla ani reklama, kde převaha „nedůvěřivců“ dělá téměř 60 %.