Nákupní portál Heureka.cz připravil on-line videokampaň za účelem podpory své inovované mobilní aplikace. Ta se objeví například na YouTube, Facebooku a videoprostoru Seznamu, především na Stream.cz. Jako jedna z mála se bude objevovat také na Twitteru prostřednictvím promoted video ads a mobile app promotion.
Kampaň byla spuštěna 7. května a jejím cílem je upozornit zákazníky na možnosti pohodlného on-line srovnání cen a přímého nákupu kdekoliv v off-line světě. Podíl přístupů z mobilních zařízení se na Heurece aktuálně blíží 30 %.
Na Twitter za early adopters
Vedle okamžitého porovnání cen, recenzí a dalších, již dřívějších funkcí Heureky umožňuje aplikace nově i přímo nákup přes Heureka košík. „Velmi častou bariérou nákupu na mobilu je totiž právě nepřehlednost mobilních stránek e-shopů nebo jejich absence. Optimalizované mobilní weby má podle našich údajů pouze zhruba 20 % obchodníků,“ říká marketingový ředitel Heureky Daniel Blažek. Volba padla i na Twitter z důvodu, že reklamní videoformát je na této síti stále poměrně nevyzkoušený. „Slibujeme si od toho zásah specifičtější, techničtěji zaměřené komunity, tzv. early adopters,“ dodává Blažek.
Nákup realizovaný přímo přes mobily však probíhá podle statistik Heureky odlišně a ne vždy v návaznosti na cenové srovnávání on-line a off-line světa. Velmi často zákazníci nakupují zboží, které už znají nebo které nakupují opakovaně. Obecně se tak přes mobilní telefony nakupuje krmivo pro psy, dětské pleny a podobně. Kupují se také třeba knihy a parfémy nebo mobilní telefony.
Kampaň, která v podobné verzi probíhá současně také na Slovensku, je adaptací kreativního konceptu sesterské společnosti, polského nákupního srovnávače Ceneo.pl.
Českou adaptaci měla na starosti agentura Bistro Na nastavení twitterové kampaně spolupracovala Heureka s agenturou Httpool.
Skrz.cz a Slevomat posílají za slevami v okolí
Na mobilních aplikacích v sou- vislosti s rostoucími prodeji přes chytré telefony pracují rovněž slevové portály. Mobilní aplikace Skrz.cz umožňuje jednoduše vyhledávat nejzajímavější nabídky e-shopů i slevových serverů. Všechny nabídky jsou tříděny podle kategorií, od ubytování až po módu či mobilní telefony. Pomocí lokalizace zvládne aplikace najít všechny slevy ve vašem okolí. Vybrané slevy si také lze uložit do telefonu a následně si je prohlížet přímo na počítači. Nedávno představil portál i tzv. hlídacího robůtka, který skrze aplikaci upozorňuje na blížící se konec vybrané slevy. Aplikace je propojena s Facebookem, uživatelé tak mohou vybrané nabídky sdílet. Dále je Skrz.cz aktivní na Instagramu i Twitteru.
Svým fanouškům a followerům nabízí každý den výběr těch nejzajímavějších slev nebo je informuje o novinkách ze zákulisí firmy či pro ně připravuje speciální soutěže.
Slevomat rovněž aktualizoval svou mobilní aplikaci, která kromě klasického prodeje umožní efektivnější vyhledávání aktuálně dostupných nabídek v nejbližším okolí zákazníka podle GPS. „Zajímavým doplňkem je pak možnost využití chytrých notifikací, které se zobrazují na telefonu v okamžiku, kdy se zákazník přiblíží k provozovně s aktivní slevou,“ doplňuje Michal Bilka, který vedl tým vývojářů aplikace ve Slevomatu.
Kreativa z Polska. Tři verze „retrovideí“ pro mobilní aplikaci Heureky běží na YouTube, Streamu i Twitteru.