Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Google chce podpořit média

Největší globální internetový vyhledávač Google ohlásil svůj nový projekt Digital News Initiative. V rámci něj plánuje v následujících třech letech podpořit evropská média a mediální start-upy sumou 150 milionů eur. Peníze mají být použity na rozvoj on-line žurnalistiky.

Mimo finanční podporu se podle BBC Google rovněž zavázal financovat výzkum toho, jak uživatelé konzumují zpravodajství, nebo pracovníky v Paříži, Hamburku a Londýně, kteří by učili novináře digitálním dovednostem. Zapojení do projektu ohlásily i velké evropské deníky jako třeba The Financial Times, El País, nebo Die Zeit.

Nejasný záměr

Řada médií a odborníků k iniciativě ovšem přistupuje s pochybnostmi. „V situaci, kdy si někteří vydavatelé stále hlasitěji stěžují na to, že Google využívá jejich obsah, aniž by za to poskytoval dostatečné protiplnění, na mě Digital News Initiative působí jako snaha vylepšit si image a vydavatele vlastně uplatit,“ komentuje David Slížek, šéfredaktor technologického portálu Lupa.cz. Dodává, že před dvěma lety ve Francii Google založením podobného fondu umlčel snahy vydavatelů o schválení zákona, který měl vyhledávač přinutit platit za publikování odkazů na články v Google News.

Reklama
ČEZ

Stejnou kauzu zmiňuje i BBC a dodává, že analytici se tehdy shodli, že případ se může stát precedentem pro řešení dalších licenčních sporů s médii v jiných zemích.

„Google dnes potřebuje evropská média na své straně víc než kdy dříve – Evropská komise totiž nedávno začala firmu vyšetřovat kvůli podezření ze zneužívání dominantní pozice na trhu vyhledávání,“ popisuje Slížek současnou situaci, která by ze strany firmy mohla naznačovat podobný postup.

Samotná společnost na obvinění z toho, že si snaží vylepšit v Evropě image kvůli sporům s evropskými regulátory, reagovala prohlášením, že jednání se zmiňovanými médii probíhala už od minulého léta.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)