Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Výroba obalu pro zahraniční klienty aneb na co si dát pozor?

Následující doporučení platí především pro trhy tzv. západní Evropy, Velké Británie a dále pro Spojené státy americké a Kanadu. Vynechat je nutné především Jižní Ameriku, neboť tam jsou požadavky na obalový design velmi specifické, a dále asijský trh jako celek.

Není třeba zaplnit každý milimetr

Existuje několik jednoduchých zásad, kterých je třeba se držet, aby měl produkt úspěch. Design obalu musí být stoprocentně jednoduchý a čistý. Klienti mají velmi často pocit, že by měli využít každý čtvereční milimetr krabice, protože jinak mrhají plochou a obal tak nebude dostatečně výrazný nebo přitažlivý. Tyto drobné bitvy s klienty všichni známe, ale tady se může jednat o bitvu, která rozhodne o úspěchu, či katastrofě (na místním trhu). Je skutečně nesmírně důležité vzít každou jednu větu, každý jeden piktogram, vše, co po vás klient chce, abyste na obal umístili, a položit si otázku: „Je skutečně reálně nezbytné, aby tento prvek na obalu byl?“. Pokud dospějete k závěru, že daný prvek není důležitý, neplní nějakou nezastupitelnou roli nebo není vyžadovaný legislativou, jednoduše jej odstraňte. Stejně postupujte i u vlastního grafického návrhu. Pamatujte, jednoduchost, čistota a luxusní vzhled (je-li žádoucí) jsou klíčem k úspěchu.

Až budete v zahraničí, zkuste zajít do nějakého většího supermarketu (stačí výlet do Rakouska či Německa) a zahrát si takovou hru. Choďte od regálu k regálu a podle barevnosti a přeplácanosti designu zkuste uhodnout, který produkt byl vyroben u nás, v Polsku, na Slovensku nebo nedej bože „v zemích EU“. Vaše děti z této hry asi velkou radost mít nebudou, ale pro vás jako designéry nebo naopak exportéry to určitě význam mít bude.

Reklama

Pozor na standardy a jednotky

Především ve Spojených státech mívají neblahý sklon zaměňovat takové detaily, jako jsou centimetry a metry za palce a stopy. „Věřte mi, že když vám americká tiskárna nahradí centimetry za palce a barevnosti při tisku pojme přibližně po svém, výsledek nebude zrovna odpovídat vašim představám,“ mluví o svých zkušenostech Michal Mach grafik a webdesignér studia 321 Creative People a pokračuje: „Tisknete-li za oceánem poprvé, nezapomeňte upozornit tiskaře, že využíváte metrický systém. Nebojte se je upozornit klidně i opakovaně. Ve studiu nám zlidovělo rčení: ,Raději ať nás nemají rádi, než abychom to museli tisknout znovu.'“

podle textu a fotografií grafického studia 321 Creative People



Realizace pro společnost Timpex, která chtěla expandovat se svým regulátorem vytápění do Německa. Studio navrhlo černý podklad a vizualizaci produktu (regulátor a ovládací panel) jako základ. Výrazná oranžová barva dobře kontrastuje se základní černobílou kombinací.

Zadáním od Bohemie bylo vytvoření obalového designu pro globální využití. Na krabici dominuje fotografie sklenice, název kolekce, účel, počet a rozměr skleniček uvnitř. Design je postavený na luxusní modré a zlaté a oživený zlatými piktogramy různě plných skleniček na bílém pozadí. Obal byl kladně hodnocen především v USA.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)