Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

TVCON 2015: Televize se posunuje k personifikované službě

Konference TVCON, zabývající se propojováním televize a internetu, jako jedno z hlavních témat v letošním roce řešila postupnou proměnu mediální konzumace televizního obsahu v souvislosti s rozvojem nových technologií.

Zůstane TV rodinnou zábavou?

S rozšiřující se nabídkou obsahu i možností jeho konzumace prostřednictvím různých platforem se bude televize podle řady zúčastněných do budoucna více profilovat jako personifikovaná služba a odkloní se od modelu společné rodinné zábavy.

Podle zástupců hlavních komerčních televizí – ředitele nových médií televize Nova Petra Horáka a ředitele Prima On-line Daniela Grunta – však změny budou přicházet spíše pozvolna, neboť divák jako konzument obsahu je spíše konzervativní a pohodlný. „Primární roli v domácnostech bude stále hrát velká obrazovka,“ uvedl Petr Horák na dotaz, jak bude vypadat konzumace televizního vysílání u nás za osm let. Změna modelu chování je však zřejmá u mladých diváků, kteří preferují sledování obsahu kdykoliv a kdekoliv jim to vyhovuje.

Reklama
Know

Nelineární vysílání roste

K tomu přispívá i rozvoj služeb mobilní a IPTV televize s možností odložené sledovanosti (timeshift) či nahrávání pořadů, jak to nabízí např. O2 TV či Mobilní televize od T-Mobilu (viz článek nahoře). Podle marketingového ředitele segmentu domácností O2 Davida Duroně 65 % zákazníků O2 TV sledovalo televizi nelineárně prostřednictvím služby timeshift. Možné je tak např. zhlédnout seriály, které běží v lineárním vysílání na konkurenčních televizích ve stejný čas najednou.

Podle údajů prezentovaných Davidem Ševčíkem z T-Mobilu v posledních letech příjmy ze satelitní a kabelové vysílací platformy v Evropě stagnují a v růstu jsou právě IPTV televize. V České republice je penetrace placených TV služeb proti zbytku Evropy velmi nízká, ale postupně narůstá. V roce 2010 až 2014 vzrostly příjmy z pay TV v západní Evropě o 6 %, ve východní Evropě o 32 %.

Podobného názoru je i David Duroň, podle něhož se v loňském roce podařilo zastavit pokles placených služeb obecně, a nastává dokonce mírný růst u nás i v Evropě, tažený IPTV televizí. Zástupci mobilních operátorů se shodli i na tom, že z menších obrazovek diváci nejvíce konzumují televizní obsah na počítačích, poté na tabletech a mobilních telefonech.


Podle Davida Duroně z O2 již 65 % zákazníků O2 TV využilo službu odložené sledovanosti, konzumace nelineárního vysílání tak stále vzrůstá.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)