TVCON 2015: Televize se posunuje k personifikované službě

Konference TVCON, zabývající se propojováním televize a internetu, jako jedno z hlavních témat v letošním roce řešila postupnou proměnu mediální konzumace televizního obsahu v souvislosti s rozvojem nových technologií.

Zůstane TV rodinnou zábavou?

S rozšiřující se nabídkou obsahu i možností jeho konzumace prostřednictvím různých platforem se bude televize podle řady zúčastněných do budoucna více profilovat jako personifikovaná služba a odkloní se od modelu společné rodinné zábavy.

Podle zástupců hlavních komerčních televizí – ředitele nových médií televize Nova Petra Horáka a ředitele Prima On-line Daniela Grunta – však změny budou přicházet spíše pozvolna, neboť divák jako konzument obsahu je spíše konzervativní a pohodlný. „Primární roli v domácnostech bude stále hrát velká obrazovka,“ uvedl Petr Horák na dotaz, jak bude vypadat konzumace televizního vysílání u nás za osm let. Změna modelu chování je však zřejmá u mladých diváků, kteří preferují sledování obsahu kdykoliv a kdekoliv jim to vyhovuje.

Nelineární vysílání roste

K tomu přispívá i rozvoj služeb mobilní a IPTV televize s možností odložené sledovanosti (timeshift) či nahrávání pořadů, jak to nabízí např. O2 TV či Mobilní televize od T-Mobilu (viz článek nahoře). Podle marketingového ředitele segmentu domácností O2 Davida Duroně 65 % zákazníků O2 TV sledovalo televizi nelineárně prostřednictvím služby timeshift. Možné je tak např. zhlédnout seriály, které běží v lineárním vysílání na konkurenčních televizích ve stejný čas najednou.

Podle údajů prezentovaných Davidem Ševčíkem z T-Mobilu v posledních letech příjmy ze satelitní a kabelové vysílací platformy v Evropě stagnují a v růstu jsou právě IPTV televize. V České republice je penetrace placených TV služeb proti zbytku Evropy velmi nízká, ale postupně narůstá. V roce 2010 až 2014 vzrostly příjmy z pay TV v západní Evropě o 6 %, ve východní Evropě o 32 %.

Podobného názoru je i David Duroň, podle něhož se v loňském roce podařilo zastavit pokles placených služeb obecně, a nastává dokonce mírný růst u nás i v Evropě, tažený IPTV televizí. Zástupci mobilních operátorů se shodli i na tom, že z menších obrazovek diváci nejvíce konzumují televizní obsah na počítačích, poté na tabletech a mobilních telefonech.


Podle Davida Duroně z O2 již 65 % zákazníků O2 TV využilo službu odložené sledovanosti, konzumace nelineárního vysílání tak stále vzrůstá.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-13

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-13

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mikroinfluenceři
fenomen
sparta_kybersikana

MAM Exkluzivně v časopise

David Suda
Ken Hughes
Young Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
Oneplay
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
Oneplay