Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Spolupráci zavádíme přes zadavatele

Společnost Adstream od začátku loňského roku nabízí na českém trhu automatizovaný on-line distribuční systém pro umísťování spotů přímo do vysílacích časů

televizních programů. Odpadá tak fyzické doručování videokazet s nahranými reklamními spoty do televizí. Generální manažer Adstreamu Rudolf Kukač mluví o tom, jak český trh tuto změnu přijímá.


Jak byste rok po vstupu zhodnotil situaci na českém trhu?

Reklama
ČEZ

Nejprve jsme tu začali spolupracovat s reklamními zadavateli, se kterými Adstream spolupracuje na nadnárodní úrovni. Jde např. o společnosti Mondelez, Nestlé, Opel, PepsiCoP&G. Na to, že už tu působíme rok, přišla první hlavní zakázka od televizí až začátkem roku 2015, kdy jsme navázali exkluzivní spolupráci s televizí Óčko a v polovině ledna s Atmedií. Do té doby probíhala spíše ad hoc spolupráce, kdy si klienti i postprodukční či reklamní agentury novou službu testovali.


Oslovili jste i další hlavní české televize?

Moje první kroky logicky vedly k hlavním českým televizím – na Novu, která nás už uvádí ve svých specifikacích, dále Primu, ČTTV Barrandov. Televize mohou přistoupit ke službě pasivně, kdy dostávají pouze avízo, že je už spot umístěn na úložišti, ale i aktivněji formou přístupu k rozhraní, kde najdou další údaje o reklamním spotu, např. AKA kód, informace o použité hudbě apod.


V čem je vaše přidaná hodnota jako zprostředkovatelské firmy ve srovnání s tím, když si zainteresované subjekty posílají spoty samy?

Jako zprostředkovatel v rámci dodávky upravíme spoty podle specifikací jednotlivých stanic. Samotná postprodukce by to musela vyrobit v pěti podkladech pro různé TV stanice, což klientovi vyjde i dráž. Nám stačí od postprodukce jeden podklad a my se postaráme o jeho úpravu dle specifikací jednotlivých stanic. Předpoklad je, že to pro klienta musí být ve finále výhodnější, jinak bychom neměli důvod to dělat. Moje hlavní roční zkušenost z fungování je, že jednoznačně dává smysl spolupráci zavádět přes klienty-zadavatele. Další přidanou hodnotou je, že můžeme nabídnout přístup k archivu spotů nebo zprostředkovat různé náhledy jak spotů samotných, tak i reportů o dodání klientům či agenturám.


Nemají agentury a postprodukce obavy, že jim berete část byznysu?

Vidíme to tak, že část klientů či agentur to vnímá jako bariéru, že za naše služby mají platit. Ozývají se postprodukce, ozývají se reklamní agentury, protože si saháme na jejich peníze, v čemž vidím tu hlavní část sporu. Kvůli tomu jsou do problému vtaženy i mediální agentury, které dříve neměly ponětí o tom, kolik stojí kazeta či kolik stojí dodání spotu na určité místo. Mediálky kampaně naplánovaly a daly pokyny postprodukcím, kam mají spoty dodat.


Na jaké překážky ještě na trhu narážíte?

Dnes a denně narážíme na problémy technického charakteru. Spoty, které k nám přichází, neodpovídají technické specifikaci televizí. To nám pak nedává možnost doručit spoty dál. Jde třeba o odlišnou délku stopáže. Častěji se setkáváme s těmito nedostatky u menších postprodukcí.


Jaké máte plány rozvoje do budoucna?

Jednou z dalších cest, kterou bych se chtěl vydat, je možnost doručování a využití reklamních spotů i v on-linu a v kinech, pokud o to budou mít klienti zájem.

Jaké máte zkušenosti s elektronickou dodávkou reklamních spotů od Adstreamu?

Šárka Jelínková, marketing manager, Opel: „Spolupráce s Adstreamem zjednodušila distribuci spotů a přinesla nám finanční úspory.“

Štěpán Wolde, generální ředitel televize Óčko: „Vnímám tuto spolupráci jako logický krok odpovídající technologickému vývoji. Zpočátku jsem se obával o prosazení služby u klientů, ale v tuto chvíli považuji službu a její přidanou hodnotu za stabilizovanou a přijímanou pozitivně. V konečném důsledku pomůže ušetřit peníze nám televizím i klientům a agenturám.“

Rudolf Kukač, generální manažer, Adstream

Od roku 2014 vede českou pobočku australské firmy Adstream. Předtím působil čtyři roky v mediálním zastoupení Atmedie jako sales support director. Před příchodem do Atmedie pracoval v IP Praha, později ARBOMedia.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)