Více než měsíc e-mail od Seznam.cz třídí příchozí poštu prostřednictvím složky Hromadné. Svým uživatelům tak nabízí možnost soustředit se v první řadě na to, co je pro ně důležité. Do této kategorie patří především veškerá osobní korespondence i osobní skupinová korespondence, transakční maily, výpisy z účtů či potvrzení registrací a změny hesel. Uživatelé, kterým složka Hromadné nevyhovuje, mají možnost si ji v nastavení jednoduše vypnout a nepoužívat ji. Podle dostupných dat si však majitelé e-mailových schránek na složku zvykli a aktivně s ní pracují. Ukazuje se, že si vybírají ty newslettery, které je opravdu zajímají a přinášejí jim podstatné informace. Celkový objem doručené pošty zůstal stejný. Pokles logicky nastal v označování hromadných mailů jako otevřených. Po počátečním výkyvu, kterého se většina marketérů lekala, dnes jasně vidíme, že proklikovost neklesla o více než jednu desetinu, maximálně pětinu. Lze tedy říci, že otevření e-mailu v současném uspořádání vypovídá o skutečné míře zájmu adresátů o obsah sdělení, a to je v konečném výsledku pro marketéry dobrá zpráva. Data tak byla „očištěna“ o nechtěné prokliky, které měly zprávu namísto otevření smazat nebo přesunout. Poskytují nyní mnohem lepší zpětnou vazbu založenou na reálném zájmu příjemců o obsah newsletteru. Ruku v ruce s tím jde samozřejmě potřeba kvalitního cílení reklamních sdělení a newsletterů jako takových. Už dávno není dobrá strategie sestavit jeden univerzální mail a poslat jej na co největší množství e-mailových adres. Marketéři dnes musejí nad celým procesem více přemýšlet a lépe s ním pracovat. Pro tyto potřeby jim Seznam.cz nabízí bezplatné nástroje, jako je feedback loop, který informuje zaregistrovaný subjekt, že jeho zprávu označuje konkrétní adresa jako spam. Také je zde list unsubscribe, který umožňuje snadnější a intuitivnější odhlášení. Obě služby jsou společně s kodexem e-mailingu k dispozici na fbl.seznam.cz. Těšíme se na dobu, kdy do e-mailových schránek bude lidem chodit jen ta pošta, kterou si opravdu přejí přečíst. Nyní jsme jí o kousek blíž.
David Finger, produktový manažer Seznam.cz Email
([email protected])
Uživatelé, kterým složka Hromadné nevyhovuje, mají možnost si ji vypnout.