Průměrný uživatel otevře jen 20 procent e-mailů a přečte si maximálně třetinu postů nebo tweetů, ale celých 98 procent oslovených si přečte textovou zprávu (viz infografika). SMS marketing tak může v případě, že se uživatelé podívají se na svůj telefon (mobilní zařízení) v průměru 150krát za den, dosáhnout okamžitého efektu a velmi zajímavého času response.
Co dokáže MobileSystem
Brněnská společnost Monit se specializuje na komplexní marketingové a mobilní softwarové řešení a pro své klienty vyvinula nástroj MobileSystem. Jeho efekt se naplno projevil v projektu na míru pro společnost L’Oréal a značku vlasové kosmetiky Matrix pro kadeřnické salony.
Cílem změn a přechodu k tomuto nástroji na straně klienta bylo lépe spolupracovat s kadeřníky a nabídnout další možnosti, které konkurence nenabízí, a to včetně např. rezervačního systému pro každý salon, automatického rozesílání pozvánek a celkové správy salonu.
MobileSystem je unikátní například i tím, že si jej není nutné instalovat, a i přesto mohou uživatelé využívat všech výhod běžných instalovaných aplikací včetně off- -line práce apod. Dokáže zahrnout B2B a B2C nástroje a v digitálním prostředí analyzovat data z prodejní sítě, vyhodnocovat úspěšnost kampaní z pohledu zadavatele i salonů/kadeřníků a hlavně velmi významně zdokonalit spolupráci značky se samotnými salony/kadeřníky a jejich zákazníky v oblasti digitálních technologií.
Matrix už zná své kadeřníky
Nasazení tohoto marketingového nástroje nepřineslo totiž jen oslovení všech zákazníků v místě jejich přirozeného prostředí, ale pomohlo také lépe definovat celý český, slovenský a maďarský trh, kde do té doby nebyl k dispozici detailní pohled na kadeřníky, zobrazující jejich zvyky a přinášející statistická data pro rozvoj obchodu. Každý kadeřník má rázem na jednom místě všechny své zákazníky a přehled o nich a Matrix zná každého kadeřníka a jeho postavení. Tímto rozhodnutím dosáhl Matrix hlubšího a plošnějšího oslovení a komunikace se zákazníky za zlomek nákladů oproti konvenčním řešením a dokázal posunout nejmodernější prvky digitální sféry blíže běžnému kadeřníkovi. Matrix tak poskytuje svým salonům/kadeřníkům virtuální a moderní prostředky pro snazší chod salonu, přesné a cílené oslovení vybraných klientů a přitom všem umožňuje své zákazníky hýčkat osobním přístupem a péčí i v oblasti digitálních médií. Díky mobilnímu systému Max, jak je tento nástroj nazýván, tak posílila pozice u klíčových zákazníků značky Matrix.
Na SMS marketing lidé více slyší
Jestliže bychom mobilní marketing srovnali s jinými metodami, jako je e-mail marketing, kde se response rate pohybuje někde v desetinách či setinách procenta, tak tady nastávají případy, kdy se pohybuje mezi 10 a 20 procenty. Response rate na obchodní sdělení ve výše uvedeném projektu pro značku Matrix a tuto formu marketingu se pohybuje až ve výši 40 % (tj. minimálně 200% nárůst oproti nejlepším výsledkům newsletterových kampaní).
podle podkladů společnosti Monit a visual.ly/sms-marketing
Kadeřníci vědí díky nástroji Max více o Matrixu a Matrix zná lépe své kadeřníky.