Knihy kupujeme pořád častěji v kamenné prodejně

Alespoň občas čte knihy 88 % internetové populace, pravidelně přitom čte přibližně třetina. Častěji čtou ženy, lidé s vyšším vzděláním a obyvatelé velkoměst. 51 % čtenářů přečte maximálně pět knížek za rok, do deseti knížek přečte 67 %. Existuje i 5 % zapálených čtenářů, kteří zdolají víc než 50 knížek ročně.

Knihy se často dostávají jako dárek nebo půjčují od známých. V knihovně si pak půjčuje knihy 38 % čtenářů, spíše lidé mladší a ženy. Knihy si přímo kupuje 57 % čtenářů, obzvlášť lidé ve středním věku a z velkoměst. Většinou se kupují klasické papírové knihy (67 %), v menší míře pak i elektronické (19 %). Papírové knihy se většinou (81 %) kupují střídavě jak v kamenné prodejně, tak na internetu, častější jsou však nákupy v prodejně. Knižní akce, jako je Den knihy, různé autogramiády nebo slevy v knihkupectvích jen zběžně sleduje 36 % internetové populace. Co se týká autorského čtení, v minulosti ho navštívilo 13 % internetové populace, spíše však pravidelnější čtenáři. Členem knižního klubu je pak 11 % internetové populace. Častěji jsou členy ženy a obyvatelé velkoměst.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.

Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

sparta_kybersikana
nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard