Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Knihy kupujeme pořád častěji v kamenné prodejně

Alespoň občas čte knihy 88 % internetové populace, pravidelně přitom čte přibližně třetina. Častěji čtou ženy, lidé s vyšším vzděláním a obyvatelé velkoměst. 51 % čtenářů přečte maximálně pět knížek za rok, do deseti knížek přečte 67 %. Existuje i 5 % zapálených čtenářů, kteří zdolají víc než 50 knížek ročně.

Knihy se často dostávají jako dárek nebo půjčují od známých. V knihovně si pak půjčuje knihy 38 % čtenářů, spíše lidé mladší a ženy. Knihy si přímo kupuje 57 % čtenářů, obzvlášť lidé ve středním věku a z velkoměst. Většinou se kupují klasické papírové knihy (67 %), v menší míře pak i elektronické (19 %). Papírové knihy se většinou (81 %) kupují střídavě jak v kamenné prodejně, tak na internetu, častější jsou však nákupy v prodejně. Knižní akce, jako je Den knihy, různé autogramiády nebo slevy v knihkupectvích jen zběžně sleduje 36 % internetové populace. Co se týká autorského čtení, v minulosti ho navštívilo 13 % internetové populace, spíše však pravidelnější čtenáři. Členem knižního klubu je pak 11 % internetové populace. Častěji jsou členy ženy a obyvatelé velkoměst.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.

Reklama
ČEZ

Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)