Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Digital signage nabývá v marketingovém mixu na významu

Úspěšnost komunikace prostřednictvím nástrojů digital signage (systém digitálních zobrazovacích zařízení) lze doložit tím, že 95 % všech digital signage sítí (i v retailových řetězcích) se v roce 2014 rozšiřovalo. (Toto číslo platí pro západní Evropu. Z našeho regionu údaje nejsou k dispozici.)

Z IT oddělení do marketingu

Mnoho veletrhů a výstav se v současné informační době spíše zmenšuje, ovšem nedávno skončený veletrh systémových integrátorů a AV techniky ISE 2015 (Integrated Systems Europe) v Amsterdamu ukázal, že patří mezi ty, kterých se to netýká. Důvodem může být právě expozice digital signage, která zabírala již druhou největší plochu veletrhu. Trendy v oblasti digital signage pro rok 2015 lze shrnout do několika klíčových slov: integrace, řešení, snižování vstupů a standardy. Pojďme se na tyto pojmy podívat trošku podrobněji.

Lze předpokládat, že péče o digital signage bude stále častěji přecházet z IT oddělení do marketingu jako plnohodnotná (podstatná) část marketingového komunikačního mixu. Tento směr klade důraz na komplexnost a jednoduchost SW pro ovládání digital signage. Integrace do marketingového mixu však není jedinou integrací. Dodavatelé řešení čelí potřebě propojit digitální komunikaci se stávajícími systémy a využít informací v existujících databázích. Hovoříme zde o zapojení digitální komunikace do tzv. ambient intelligence. Jedná se o systémy, které personalizují zobrazovaný obsah na základě dat získaných z dalších zdrojů. Představte si například, jak ráno nastupujete v kancelářské budově do výtahu a ten vás osloví jménem a ukáže vám, že vaše další schůzka je ve třetím patře v zasedací místnosti alfa. Následně vám zobrazí reklamu na kávu vaší oblíbené značky.

Reklama
Know

Snahou je zapojit všechny smysly

Jednotlivá řešení najdeme téměř v každé oblasti in-store komunikace. Stále populárnější jsou však centralizované systémy pracující s různými typy zobrazovacích panelů. Centralizace se ale neprojevuje jen u displejů, ale i u emočního digital signage. Snahou je zapojit všechny smysly člověka přímo v místě prodeje. Zajímavou oblastí jsou také řešení, která propojují běžné LCD a LED displeje s energeticky méně náročnými prvky, jako jsou e-ink displeje. V retailu tento trend zastupují ESL (electronic shelf labels) nebo nově displeje pro povinné zobrazení informací o složení potravin. Zcela v souladu s růstem potenciálu digital signage komunikace jde snižování cen vstupů, zejména pak HW. Vysoce svítivé lehké LED panely, které již dohnaly svým rozlišením LCD displeje, lze snadno pověsit do výlohy. Stávají se tak dnes standardem řady retailových prodejen. Doplňují je LCD s rozlišením 4K, případně 3D displeje bez nutnosti použít 3D brýle.

V neposlední řadě bude zajímavé sledovat, jak se podaří zavést standardy do digital signage komunikace. Cílem standardizace by mělo být sjednocení metodologie měření dopadu, formátů obsahu, analytických nástrojů a parametrů technických zařízení. Tlak na standardizaci vychází zejména z potřeb marketingových oddělení vyhodnocovat a srovnávat efektivitu kampaní.

Digital signage již není technologií zítřka a pro povedená řešení ani nemusíme chodit za hranice ČR. Výzvou pro retail bude využití současných informací a vytvoření chytrých interaktivních digital signage sítí, které budou personalizovat komunikaci ke každému zákazníkovi.

null

Tomáš Posker
vedoucí inovací, Ki-Wi Digital

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu