Do konce března se lze hlásit do soutěže o Zlaté pero, která oceňuje zejména původní české reklamní texty. Nominovat práce může kdokoli, vítěze volí členové sdružení Creative Copywriters Club (CCC), které soutěž pořádá. Zlaté pero je putovní cena.
Práce lze přihlašovat odesláním na e-mail [email protected]. Součástí přihlášky musí být reprezentativní část nominovaného díla, tak aby bylo zřejmé, proč je přihlašováno. Nominovat lze pouze práce dostupné ve veřejném prostoru (tedy publikované, reálně existující a dostupné širokému publiku) a vzniklé od března 2014 do března 2015. Jejich klíčovou složkou musí být text, k němuž existuje klient, zadání nebo zřetelný cíl. Může jít o jakékoliv texty reklamní a PR, propagující zboží, služby, ale i kulturní akce nebo ideje. Nelze nominovat ryze umělecké texty a texty, které mají pouze estetický účel. Cílem soutěže je podle sdružení vytvořit protiváhu stávajícím kreativním soutěžím, kde na reklamní počin upozorňují jen sami autoři či zadavatelé.
Porota, jejíž součástí může být každý člen CCC, se sejde během dubna. Každý člen poroty má tři hlasy, které rozdělí mezi tři různé práce, přičemž nelze hlasovat pro vlastní práci či práci agentury, v níž člen CCC aktuálně působí. Hlasováním vzniká shortlist, jehož délka je určena pouze kvalitou přihlášek daného ročníku. Po diskusi a finalizaci shortlistu každý člen hlasuje pro dvě nejlepší práce ze shortlistu. Shortlist se zveřejňuje hned po konání poroty. Vítěz bude veřejně oznámen týden poté. Slavnostní předání putovního Zlatého pera proběhne do konce dubna 2015.
V minulosti získali cenu Zlaté pero například Miloš Kočí z Kaspen/Jung von Matt za práci pro Kooperativu, Ondřej Kobza, majitel kavárny Café v lese a iniciátor projektů Piána na ulici a Chladničky na ulici, Petr Bína za textařské naplňování konceptu výzdoby Bageterie Boulevard nebo Prima Cool za své předěly a upoutávky.
Zlaté pero oceňuje práce, jejichž klíčovou složkou je text.