Výzkumná agentura STEM/ /MARK, která v loňském roce navázala spolupráci s Československou obchodní bankou za účelem vybudování panelu bankovní populace s názvem Dialog, poskytla M&M z tohoto panelu první informace. Zjišťovala, zda lidé jsou ochotní otevřít si u banky účet za šanci vyhrát cenu ve spotřebitelské soutěži. Celá třetina dospělých respondentů výzkumu odpověděla, že určitě ne. Negativní postoj k takovému kroku uvedlo ještě dalších více než 40 % dotázaných odpovědí „spíše ne“. Jasné ano účasti v takové soutěži zaznělo jen od každého dvacátého. „Pro banku, která hledá nové klienty, to možná není nejlepší zpráva, ale pro zákazníky, ochotné otevírat si nové účty a aktivně je využívat, to výzva rozhodně je. Šance vyhrát hodnotnou cenu je docela veliká,“ komentuje za STEM/MARK Kateřina Nováková. Kromě spotřebitelských soutěží nemá česká bankovní populace zájem ani o věrnostní programy bank, agentuře potvrdilo své členství v těchto programech jen 40 % účastníků výzkumu. Více než čtvrtina těch, kteří žádný program nevyužívají, ale přiznala, že jejich banka nic takového nenabízí. „Ostudou pro banky by mohlo být tvrzení 40 % respondentů výzkumu, že je věrnostní program jejich banky nijak nezaujal,“ dodává Nováková. Sběr dat probíhal od 2. do 18. prosince 2014 a zúčastnilo se jej 3163 respondentů.