NADITITULEK: CHYTRÁ HORÁKYNĚ
Martin Komárek, bývalý vtipný novinář a nyní už méně vtipný poslanec za ANO, mě pozval na zasedání parlamentního výboru, abych poslancům vysvětlil, co je to ta „podprahová reklama“, kterou se poslanci chystají zakázat. Nemají v tom zjevně jasno, jak Martin píše: „Dnes jsme se tím ve sněmovně zabývali. Je to jako v židovské anekdotě. Jedni říkají že existuje, jiní, že neexistuje.“ Samozřejmě že neexistuje. „Známý je také pokus Jamese Vicaryho z roku 1957. Vicary tvrdil, že do filmu promítaného v kině vložil dva vzkazy: ,Pijte Coca-Colu‘ a ,Máte hlad? Jezte popcorn‘. Prodej Coca-Coly měl tento pokus zvýšit o 18 %, zatímco prodej popcornu se měl zvýšit o celých 58 %. V roce 1962 se ale James Vicary přiznal, že si celý tento pokus vymyslel. K vyššímu prodeji coly a popcornu vážně došlo, ale bylo to spíše způsobeno zlevněním těchto výrobků a tématem filmu, který se odehrával na poušti. Lidé tak měli žízeň přirozeně.“ Tolik citát z Wikipedie. O setkání s vůdci tohoto státu vás zde budu informovat.
Jakub Horák, producent