Pražská skupina Ogilvy Group nechá prázdnou pozici výkonného kreativního ředitele Ogilvy & Mather, která se uvolní po květnovém odchodu Angličana Willa Rusta do dubajské digitální agentury OgilvyOne.
Pro M&M to uvedla PR manažerka skupiny Lucie Pavlů s tím, že v ní už teď působí dva kreativní ředitelé – dlouholetý kreativec O&M Tomáš Belko a Izraelka Danna Blum, která od konce loňského roku vede kreativní tým digitální OgilvyOne.
„Tomáš stojí za kampaněmi pro Air Bank, stejně tak vedl tým ve vítězném tendru obchodního řetězce Tesco. Danna byla na podzim součástí týmu při přípravě vítězné nabídky v tendru T-Mobilu. Na mnohých klientech a projektech úzce spolupracují,“ odpověděla na dotaz ohledně budoucnosti agentury v době dočasné nepřítomnosti jejího úřadujícího výkonného ředitele Ondřeje Obluka Lucie Pavlů.
Podle dobře informovaných zdrojů z trhu však povýšení Rusta v rámci globální sítě pražské agentuře paradoxně vytrhlo trn z paty. V době krácení zakázek, a tedy i snižování stavů začali být dva výkonní CD – Rust a Belko – trochu problém i pro agenturu velikosti Ogilvy. Soutěživý Rust tak teď půjde vyhrávat ceny pro ambiciózní skupinu Memac Ogilvy v Dubaji, zatímco pražská Ogilvy si nechá „praktičtějšího“ Belka.
Dubajská Memac Ogilvy, do které tamní OgilvyOne spadá, se stala už loni na festivalu Lynx Awards, který je blízkovýchodní obdobou Cannes Lions, nejoceňovanější agenturou roku. Podle všeho však „rozjetá“ agentura chce teď usilovat i o větší úspěch v samotném Cannes.
Loni na podzim přijel do Prahy šéf skupiny Ogilvy pro celou oblast CEE Alex Herdt, aby utišil spekulace o osudu pražské agentury, které se začaly ozývat poté, co ji téměř po deseti letech v čele opustil její výkonný ředitel Ladislav Báča. Skupina přitom úplně poprvé ve své historii uspěla v soutěži Agentura roku, když se umístila mezi prvními pěti komunikačními subjekty českého trhu.
Taková to byla ještě loni prima parta. A kde je tomu teď konec. Belko, Báča a Rust na loňském festivalu PIAF.