Nakupování prostřednictvím internetu je v České republice poměrně rozšířené. Alespoň jednou měsíčně možnosti využije přes 40 % internetové populace. Dalších 36 % pak přes internet nakupuje několikrát ročně. Na internetu nakupují častěji lidé do 45 let a s vyšším stupněm dosaženého vzdělání. Rozhodující roli při výběru e-shopu hraje cena, ovlivňují nás však také vlastní zkušenosti, společně se zkušenostmi a doporučeními našich blízkých. A jaké způsoby platby při on-line nákupu preferujeme? Zajímavé je, že lidé starší 45 let volí významně častěji možnost platby až při převzetí zboží oproti platbě předem. Lidé do 45 let nemají v tomto směru vyhraněné preference a volí oba způsoby přibližně stejně často. Novinkou v oblasti nákupu přes internet je služba tzv. odložené platby. Ta umožňuje klientovi e-shopu zaplatit až dva týdny po nákupu. O této možnosti však slyšela pouze necelá čtvrtina dotázaných a pouze minimum (4 %) této odložené platby již využilo. Zároveň však téměř polovina uživatelů e-shopů (47 %) uvedla, že by o tuto možnost platby měla zájem, pokud by ji jejich e-shop nabízel. Potěšila by zejména osoby nad 45 let. Pro ty, kteří na internetu nenakupují, však není velkým lákadlem a ke změně zvyklostí a nákupu přes internet by je nepřiměla.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.
Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.