Lék na tendry? Nechodit tam

Mezinárodní komunikační agentury někdy vyčleňují celé specializované týmy nebo oddělení, určené pro účast ve výběrových řízeních. Ne vždy je ale taková činnost efektivní. V některých případech vede ke klientovým protestům, že v tendru se seznámil s A týmem, se kterým pak už nikdy nepracoval, někdy zase klient nezná vůbec agenturní prostředí, a má proto nerealistická zadání. Ostatně právě z těchto důvodů vznikla také iniciativa Férový tendr, kterou předkládá Asociace komunikačních agentur a sekce Digitální agentury s cílem tuto situaci řešit. Menší agentury ale někdy volí trochu jiný postoj. Výběrových řízení se účastní jen výjimečně a hlavní část jejich klientů s nimi pracuje roky. Tento efekt se nejvíc projevuje v B2B sektoru, kde se agentury víceméně integrují do struktur klienta.

„Naši klienti s námi jsou průměrně pět let, někteří i více než deset,“ vysvětluje například Marek Říha, kreativní ředitel agentury Insidea. Ta své klienty nazývá „business friends forever“. „Za dobu naší spolupráce se seznámíme s jejich podnikáním a připravíme řadu nejen marketingových aktivit. Čím déle se známe, tím lepší naše výsledky jsou.“

Tuto zkušenost potvrzuje také společnost Velteko, výrobce balicích strojů a balicích linek, která se řadí mezi dlouhodobé klienty Insidey. „Při naší expanzi na světové trhy se spoléháme, že se agentura dokáže podívat na náš byznys jiným pohledem, pomůže nám stanovit strategické cíle a také jich dosáhnout s využitím těch nejvhodnějších komunikačních kanálů,“ tvrdí marketingový ředitel Velteka David Chvojka.

Jedním z argumentů pro častou změnu agentury bývá rutina a nedostatek nových neotřelých nápadů. „My máme zatím naprosto opačnou zkušenost – nápadů je tolik, že můžeme vybírat jen ty nejlepší,“ prohlašují Říha s Chvojkou.

Insidea se zařadila mezi agentury a firmy, které získaly při posledním udílení Prima Zlatých pecek jednu z dvaceti rozdaných cen. Získala ji za webovou prezentaci Ottovy tiskárny, se kterou je podle Marka Říhy „business friends forever“ už přes dvanáct let.


Dvanáctiletá spolupráce s Ottovou tiskárnou vyústila v cenu za webovou prezentaci.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-20

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Beats for Love
úkolníček
Vojta Kotek

MAM Exkluzivně v časopise

Doğu Kir
Novinářské fórum 2025
Pod svícnem
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC