Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Dvacet pecek ke dvacátému výročí

Saatchi & Saatchi ze skupiny Lion Communications a Havas Worldwide Prague jsou jediné agentury, které získaly víc než jedno ocenění v letošním, jubilejním, 20. ročníku soutěže kreativní reklamy Prima Zlatá pecka 2014, kterou pořádala Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace AČRA MK.

Ta letos během slavnostního večera ve staroměstském Klubu Lávka, moderovaného opět excentrickým a opět na hraně často se pohybujícím, ale zábavným Jakubem Kohákem rozdala celkem 20 Zlatých pecek.

Havas získal ocenění – v soutěži se neudělují třetí či druhá místa, ale pouze samotné Zlaté pecky – za sérii plakátů Neuvěřitelná setkání pro Musée Grévin a za TV spot Inspirace je všude pro Českou filharmonii.

Reklama
Know

Saatchi kromě mediální ceny společnosti Media Marketing Services na vysílání spotů v její síti v hodnotě 250 tisíc korun dostala také pecky za rozhlasový spot pro dealera značky Toyota a za televizní reklamu Voda ze série operátora T-Mobile V naší třídě je nejlíp s populárním Ivanem Trojanem.

Trojan ne, PP ano

Ten – oproti obecnému očekávání – neuspěl v historicky prvním ročníku hlasování o nejoblíbenějšího herce v reklamě za rok 2014, když se s počtem 1142 hlasů umístil pouze na druhém místě, zatímco „titul“ získal – s téměř dvojnásobným počtem hlasů – brněnský herec Jiří Vyorálek, který podle dostupných informací vystupoval pouze ve spotu Vinaři, který pro konkurenční Vodafone připravila agentura McCann Prague.

V letošní Zlaté pecce se potvrdil trend nástupu product placementu, když z odbornou porotou osmi doporučených realizací byly nakonec oceněny dvě. Jednalo se o prezentaci irské whiskey Jameson v talk show Jana Krause na TV Prima a Komerční banku v pořadu Hlava rodiny na České televizi. Speciální cenu odborné poroty ovšem získal ještě projekt Patroni vína, který pro Vinařský fond připravila agentura Comtech Group.

Product placement přitom stále ještě není zcela zavedená kategorie, což potvrdila i Martina Bláhová z agentury Fuse, když při přebírání ceny prohlásila, že „dělat product placement u Krause je peklo“.

Tomáš Vacín, který se na projektu Comtechu podílel, zase pořadatele vyzval, aby po zavedení kategorie product placementu soutěž rozšířili o celý segment cross promotion.

Slováci s pro bono

Do Zlaté pecky se už tradičně hlásí agentury i ze sousedního Slovenska. Letos v ní uspěly hned tři, všechny s projekty víceméně pro bono charakteru. Agentura Made by Vaculik ovšem kromě pecky za lechtivý TV spot pro Vysokou školu múzických umění v Bratislavě získala ještě mimořádnou cenu internetové jury za webový projekt Prvý online diktát pro Tesco Stores Slovakia.

Porotu Pecky tradičně tvoří osobnosti z uměleckých a odborných oborů, které s kreativní reklamou úzce souvisejí. Letos to byli režiséři a držitelé Českých lvů Václav Marhoul a Ondřej Trojan, kameraman Vladimír Smutný, hudební skladatel Ondřej Soukup, scenárista Robert Geisler, výtvarník Milan Býček, zvukař Radim Hladík ml., střihač Pavel Hrdlička, členové poroty multimédií Tomáš Jindříšek, Simona Kijonková, Marek Prchal, Matěj Novák, Jiří Maier, Jasna Sýkorová a další. Čestným předsedou poroty byl letos fotograf Robert Vano.

„Cením si lidí z reklamy“

„Já si velmi cením lidí z reklamy,“ prohlásil na pódiu Vano, který po 30 letech pobytu v USA žije už delší dobu v Česku a kromě své volné tvorby a práce pro fashion magazíny se věnuje právě reklamě, v níž se ovšem omezuje na focení lidí, protože je přesvědčen, že „každý má dělat to, co umí a k čemu má vztah“.

Letošního ročníku soutěže se zúčastnilo 46 agentur a zadavatelů z ČR a ze Slovenska, kteří do ní přihlásili téměř 150 prací. Na shortlist přitom postoupilo 40 realizací. Výsledky soutěže se započítávají do hodnocení Agentura roku. A vybraní finalisté v kategorii TV spotů budou mít opět možnost být prezentováni ve 40 zemích světa v openingové show Noc reklamožroutů.

 

 

 

Skupinová fotka oceněných s všudypřítomným moderátorem Jakubem Kohákem. Tradiční závěr oficiální části slavnostního večera soutěže Zlatá pecka.

  

Jen zástupci agentur Saatchi & Saatchi (vlevo) a Havas během vyhlášení výsledků soutěže Prima Zlatá pecka 2014 šli na pódium dvakrát.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)