Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Dny maskotů sportovních akcí jsou rychle sečteny

Maskoti velkých sportovních akcí mají tu nevýhodu, že své dny mají už předem jasně sečtené. Jsou trochu na jedno použití. Příprava velkých sportovních eventů většinou trvá několik let, ale maskot je často jen spodní položkou marketingového checklistu. Všichni nějak vědí, že by bylo dobré jej mít, ale málokdo skutečně přemýšlí, proč ho mít. Bude se to líbit dětem, je častý přístup. Jen ti nejzodpovědnější definují nejen postavu maskota, ale jeho roli v marketingové komunikaci akce. Nemluvě o hodnotách, které má maskot projektovat. Letos máme v Česku hned několik mezinárodních sportovních akcí. Dvě z nich představily maskoty, které však paradoxně netřeba příliš představovat. Halové mistrovství Evropy v atletice si zvolilo Krtečka. To je sázka na hodně velkou jistotu. Krteček je populární ambasador, dokonce i ve vysoké politice a v mezinárodním byznysu. Ale není ho v poslední době nějak moc? S Krtečkem a atletikou se váže jedna pikanterie. Zatímco v dětském světě se Krteček většinou objevuje ve společnosti ježka nebo myšky, v tom atletickém mu dělá společnost Helena Fibingerová, jež je prezentována jako ambasadorka halového šampionátu. Hodně neortodoxní dvojice s velmi divokým průsečíkem cílových skupin. MS světa v hokeji má pro jistotu maskoty hned dva – Boba a Bobka. Síla králičího brandu je přece jen nižší než toho Krtečkova, ale zase skýtá možnosti vzájemné interakce obou králíků. A hravost k hokeji patří víc než k atletice. Dětské postavičky pomáhají v rámci celorepublikové roadshow zpropagovat sportovní akce, které z hlediska návštěvnosti tuto podporu příliš ani nepotřebují. Těžiště jejich role je trochu někde jinde. Oba zmíněné sporty využívají maskoty zejména k oslovení dětí, resp. rodin s dětmi. Prostřednictvím maskotů jim mohou prezentovat svůj sport, či dokonce je nechat ten sport vyzkoušet. A k tomu je samozřejmě lepší populární postavička než narychlo vytvořený maskot, který často ani není roztomilý a kterého ani nikdo nezná. Tak či onak, buďme k maskotům shovívaví. Mají to stejně za pár.

 

Tomáš Janča
creative director & partner, 2Score
([email protected])

 

Prostřednictvím maskotů jim (dětem) mohou prezentovat svůj sport, či dokonce je nechat ten sport vyzkoušet.

Reklama
ČEZ

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)