Hana a Igor byli označeni za vycházející hvězdy reklamy. Už před čtyřmi lety. Samuel je produkční, který na každý návrh nebo požadavek vždycky odpovídá „to nejde“.
A strategic planner Nina agentuře věnovala sedm posledních let svého života. Aniž by po ní něco viditelného zůstalo. To jsou čtyři ze sedmi smutných hrdinů reklamní kampaně, kterou právě teď spouští Cannes Lions, největší festival reklamy na světě.
Kampaní „Investujte do kreativity, je to levnější než odstupné“, kterou připravila agentura McCann London, cílí především na ředitele agentur a šéfy marketingových oddělení a snaží se je přesvědčit, aby se nebáli investovat do podněcování kreativních schopností svých zaměstnanců.
Je to levnější než vyhazovat
Koncept londýnského McCannu je výjimečný tím, že si za své protagonisty nevybral ty nejlepší a nejkreativnější v oboru – kteří ostatně bývají návštěvníky festivalu pravidelně -, ale lidi, kteří se v branži pohybují už nějakou dobu a potřebují získat nový pracovní impulz.
„Naším cílem samozřejmě vždycky bylo a bude podporovat kreativitu a posouvat lidi ke stále lepším výsledkům. Chtěli jsme ale ukázat, že je mnohem jednodušší talenty rozvíjet a tvořit, než se je snažit neustále hledat,“ říká Senta Slingerland, ředitelka pro strategii značky festivalu Cannes Lions.
„Investice do kreativity vás posune pracovně dopředu a návštěva Cannes je jedním z nejlepších způsobů, jak toho dosáhnout,“ dodává.
Kampaň tak s nadsázkou připomíná, že levnější než vyhazovat zaměstnance a neustále hledat nové je investovat do jejich kreativního rozvoje. Exekuce ukazuje v pěti spotech a jejich adaptacích pro print typizované postavy z reklamního odvětví, které potřebují skutečně silný podnět k tomu, aby mohly opět přinášet hodnotu svým zaměstnavatelům. Jedná se tedy o výše zmíněné neproduktivní kreativce a negativního produkčního nebo marketingového ředitele, který odmítá veškeré inovace.
„I když jsme kampaň pojali s nadsázkou, sdělení je podle nás poměrně jasné. Proč by měli do Cannes jezdit jenom ti úplně nejlepší? Pokud chceme žít v pestřejším a kreativnějším světě, musejí se inspirovat i ti, kteří cestu na vrchol teprve hledají,“ vysvětluje Rob Doubal, kreativní ředitel McCann London.
Řekněte, jak jste špatní!
Součástí kampaně je také soutěž o vstupy na festival. Zájemci o výhru musejí natočit krátké osobní video, ve kterém řeknou, proč by se na festival měli podívat právě oni. Cílem ale není ukázat, jak jsou v práci dobří, ale naopak, jak špatně svou práci dnes dělají.
Kampaň se na klíčových trzích objeví v celostátních denících, oborových tištěných magazínech a digitálních kanálech. V České republice se ovšem podle informací M&M neobjeví.
Letošní 62. ročník festivalu Cannes Lions proběhne ve francouzském přímořském letovisku v týdnu od 21. do 27. června.
Festival Cannes Lions letos trochu riskuje a připravil si reklamní kampaň, ve které vystupují ti, kteří to zase tak daleko nedotáhli.