Barcelona 2015? To nebylo v lidských silách

Minulý týden proběhl v Barceloně jeden z největších technologických svátků – Mobile World Congress. Pětidenního maratonu se zúčastnilo víc než 86 tisíc zástupců prodejců, výrobců mobilních zařízení a softwaru, operátorů i další odborné veřejnosti, včetně odborníků, jako jsou Mark Zuckerberg nebo Tom Wheeler, kteří tu měli své ostře sledované přednášky. Na rozdíl od veletrhu CES v Las Vegas na začátku roku, odkud novináři odjížděli zklamaní, protože se nedočkali žádných zásadních novinek, letošní Barcelona vypadala podstatně lépe. Zatímco loni si na MWC odbyl premiéru své vlajkové lodi z větších výrobců pouze Samsung, letos se k modelu představení toho nejlepšího z vlastní produkce vrátila i většina dalších výrobců. Je to logický krok, protože koncentrace médií ze všech koutů světa je na MWC obrovská. Zvlášť výživná byla v tomto ohledu neděle, den před oficiálním začátkem veletrhu, kdy si představení svých mobilních novinek – záměrně nepíšu telefonů – naplánovali skoro všichni velcí hráči. Nebylo v lidských silách novináře-jednotlivce zvládnout všechny tiskové konference. Ty na sebe v lepším případě navazovaly, v tom horším probíhaly souběžně. Je otázka, proč jednotlivé značky nepostupovaly vůči médiím trochu korektněji a vystavily je často rozhodování, který launch si vybrat. Na druhou stranu například HTC si přeplněnost programu dobře uvědomovalo a ze své tiskovky vyslalo autobusy přímo na event Samsungu. Nutno říct, že jen velmi malému počtu výrobců se podařilo představované novinky kompletně utajit, to už v dnešní, „únikové“ době není stoprocentně možné. Ale jinak, co do produktů, musí nejeden technologický nadšenec jásat – chytré telefony, chytré hodinky i chytré zubní kartáčky, telefony do vody i fungující vzhůru nohama, telefony mrkající nebo průhledné. Při všech novinkách, které mají krom ohromení obecenstva za úkol maximálně propojit všechna zařízení s různými aspekty života, si vždycky vzpomenu na dnes už pouze přežívající značku Nokia a její heslo Connecting People. Kdyby tak v Nokii tušili, kam až se význam tohoto spojení posune.

 

Hanka Kovaříková
account director
AMI Communications
([email protected])

 

Proč značky nepostupují vůči médiím korektněji?

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345