Počet uživatelů smartphonů se u aktivní internetové populace zase zvýšil, což do budoucna signalizuje, že predikce Sdružení pro internetový rozvoj o růstu objemu investic do mobilní reklamy by se mohla vyplnit.
Smartphony ženou aplikace
Nárůst uživatelů smartphonů dokazuje studie Mobilní zařízení, aplikace a mobilní zpravodajství 2014, kterou realizovala společnost Mediaresearch a které se zúčastnilo 1504 respondentů z internetové populace Českého národního panelu starší 15 let. I podle výzkumu Media projekt se vybavenost smartphony stále zvyšuje.
Uživatelé smartphonů poprvé početně předstihli uživatele klasických mobilních telefonů. Podle společnosti Mediaresearch využívá chytrý telefon 59 % lidí, zatímco klasický mobilní telefon 46 %. Chytré telefony lidé preferují hlavně díky pohodlnému přístupu na internet a aplikacím. Mezi ty nejrozšířenější patří klasicky počasí, aplikace sociálních sítí, dále pak hlavně mapy či navigace.
Podíl impresí je lehce v růstu
Penetrace mobilních zařízení v internetové populaci rapidně roste a objem mobilní reklamy je podle zprávy „Consumers go mobile in CEE“ od společnosti Gemius v souvislosti s tím na pomalém vzestupu. Činí osm procent impresí v regionu CEE na mobilních zařízeních, v Česku je podíl impresí o něco vyšší než průměr celého regionu (9 %).
„Zadavatelé reklamy neuvažují o oblasti mobilního internetu jako o samostatné strategii. Zákazníci přicházejí do kontaktu se značkou prostřednictvím různých komunikačních kanálů: ráno využívají mobilní zařízení, během dne klasické počítače a večer se opět vrací k tabletům. Tato skutečnost by se neměla přehlížet. Inzerenti by měli plánovat oslovení svých zákazníků pomocí správného komunikačního kanálu, to znamená, že by měli začlenit oblast mobilní reklamy do své celkové komunikační strategie,“ uvedla Vesna Gordon, CSO & CMO společnosti Gemius.