Všichni, kdo chtějí dát svůj hlas ministru zemědělství Marianu Jurečkovi, mají tento týden poslední šanci. Do středy 18. února do šesti hodin večer. Tehdy totiž končí veřejné hlasování v anketě o nejoblíbenější herce v reklamě. Ale šance pana ministra na úspěch v anketě jsou mizivé. Minulý týden vedli podle průběžných výsledků Vyorálek, Trojan či Kohák, aktéři televizních reklam pro Vodafone a T-Mobile. I když kvůli účinkování v reklamě se na pana ministra snesla koncem minulého roku vlna kritiky, jeho role v kampani „České Vánoce“ na podporu prodeje českých potravin byla příliš malá na to, aby se divákům zaryla hlouběji do paměti. Zato jeho slovenský kolega Peter Pellegrini, bývalý ministr školství a současný předseda slovenského parlamentu, si zahrál v reklamě s mnohem větším rozmachem. Minulý týden, když se reklamní kampaň objevila v médiích, si za to vysloužil od opozice podnět k Výboru pro neslučitelnost funkcí. Na Slovensku je totiž podle ústavního zákona o ochraně veřejného zájmu ústavním činitelům zakázáno účinkovat v reklamě. Dá se říct, že několikavteřinový výstup ministra Jurečky v porovnání s košatým televizním klipem slovenského ministra nestojí ani za řeč. Na propagaci své osoby si dal Peter Pellegrini skutečně záležet. Úvod spotu ho ukazuje, jak pilně pracuje ve své ministerské kanceláři zavalený spisy a důležitou agendou. Znaven těžkou prací se na chvíli zasní, aby se před našima očima mohla rozvinout druhá rovina příběhu, v níž pan ministr vyráží na pole za volantem traktoru s žací nástavbou. Když si v trávě na chvilku zdřímne, promění se traktor v tančícího transformera, aby v porostu vykouzlil logo taneční soutěže The School Dance. A reklama na pana ministra, a trochu taky na taneční soutěž, je hotova. Podpora taneční soutěže pro školáky samým ministrem školství je přece správná věc. To, že za účinkování prý nepřijal ani euro, je také chvályhodné. A přece byla reakce diváků poněkud vlažná. Politikům se v reklamě jaksi nedaří. Nejen na Slovensku, ale ani v Čechách. I v soutěži o nejoblíbenější herce v reklamě asi vyjdou letos naprázdno. Snad by se měla zavést speciální kategorie „nejoblíbenější ústavní činitel v reklamě“.
Politikům se v reklamě jaksi nedaří. Nejen na Slovensku, ale ani v Čechách.