Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jitka Srbová: Startujeme misi Labstore


Na internetu jste k dohledání jako Jitka Bret Srbová, ale také jako Jitka N. Srbová. Jak tahle dvojí identita vznikla?

Bret Srbová je mé civilní jméno, N. Srbová je mé jméno literární. Takže i na internetu se „rozděluji“ do těchto dvou poloh, které určují můj život.


S čím nastupujete? Chystáte změny v komunikaci či v týmu?

Reklama
Know

Tým je stabilní a já jsem hned deklarovala, že co funguje, nehodlám měnit. Samozřejmě si představuji, že tým poroste tak, jak poroste agentura a jak se nám bude dařit získávat další klienty. Pokud jde o profilování agentury navenek, začali jsme s její managing directorkou tvořit určitou „misi Labstore“. Vnitřně už jsme si ji schválili s týmem, kde bylo velmi důležité, aby ji tým přijal. Zároveň jsme ji prezentovali managementu a byla schválena.


V čem tato mise spočívá?

Chceme se zaměřovat na chemii mezi spotřebitelem a značkou. S tím, že my jsme tu od toho, aby tato chemie fungovala. To je naše mise. Vycházíme z toho, že naše agentura je poměrně malá a všichni sedíme pohromadě v jednom open spacu. Výhodou tohoto systému je, že jsme schopni si rychle předávat informace, aniž by bylo potřeba kvůli tomu svolávat speciální mítink. Stačí ujít pět kroků k vedlejšímu stolu. Nenajdete u nás žádnou příčku, která by oddělovala kreativní oddělení od accountů. A důvodem není to, že by ji neumožňovalo řešení prostoru, ale protože všichni tvoříme dohromady.


Odstranění příček je zjevně silný motiv činnosti řady agentur, kromě vás to realizoval například

McCann Praha, Leo Burnett…

Upřímně řečeno, příčky nejsou to podstatné. Je to duch, který agentura má. Jde o to, jakým způsobem se v ní řeší práce, jak vznikají jednotlivé koncepty, že se na nich od začátku podílejí všichni a všichni si k nim řeknou svoje.


Jak budete svou misi prezentovat klientům?

Chceme, aby se odrážela v každodenní práci. Protože v dnešním světě je funkční taková komunikace, která staví právě na chemii mezi spotřebitelem a značkou. A reaguje na to, jak lidé vnímají život kolem sebe. Budete-li jim vnucovat něco, co je vzdálené jejich životu, nemůžete se potkat s úspěchem. My chceme, aby jim značky vycházely vstříc.


Na druhé straně takový Steve Jobs razil zásadu, že nemá smysl ptát se lidí, co chtějí, protože to nevědí, dokud jim to neukážete.

(Smích) Každý klient samozřejmě svůj produkt vyvíjí a využívá i výzkumy posuzující, do jaké míry naplňuje očekávání zákazníků. Do toho mu opravdu nemluvíme. Ale do komunikace ano. A pak říkáme, že mluvit k lidem v rámci jejich reálných životů je funkční cesta.


Prošla jste ve své kariéře Leo Burnett, TBWA, Young & Rubicam… Na kterou agenturu vzpomínáte nejraději?

Leo Burnett se toho napsalo už hodně, ale přesto ji musím zmínit také. Měla jsem to štěstí, že jsem do ní nastoupila v době, kdy byla našlapaná osobnostmi, z nichž jsou dnes většinou významní kreativní ředitelé na trhu. Manažersky ji řídil Josef Havelka a brzy poté, co jsem nastoupila, se stal kreativním ředitelem Basil Mina. To byla škola, která se nedá nahradit. Sice bootcamp, často hodně tvrdý, ale nesmírně zajímavý. Dodneška mám v hlavě schémata, která nám vštěpovali, a slyším jejich hlasy.


Co říkají?

Nechoďte sem s ničím, co je jenom nahozené, a nevíte, jak to bude fungovat. Nedává-li váš nápad smysl, nechci ho vidět.

Jitka Bret Srbová, kreativní ředitelka, Labstore

Svou reklamní kariéru začala koncem roku 1999 jako textařka v agentuře Leo Burnett. Od roku 2005 do roku 2008 pracovala jako creative group head agentury TBWAPraha. V květnu roku 2008 nastoupila do agentury Young & Rubicam jako associate creative director. Od začátku letošního roku působí jako kreativní ředitelka agentury Labstore, která patří s Young & Rubicam do téže komunikační skupiny.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)