Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

I reklama na zdánlivě nudné zboží dokáže divy

Společnost Acomware byla přizvána k návrhu a realizaci PPC kampaní (internetové reklamy placené za proklik) na e-shopu www.tazne.cz pro firmu Elsa Group v dubnu loňského roku. Předmětem činnosti této firmy je dovoz tažných zařízení značky Brink do České republiky, Elsa je rovněž partnerem pro dealerské sítě značek Fiat či Ford.

Změny struktury PPC kampaní a remarketing

Základním požadavkem klienta bylo přepracovat strukturu kampaní a provést další úpravy na webu, které povedou ke zvýšení tržeb z PPC. Dlouhodobým cílem bylo také zajistit nízký poměr nákladů k tržbám. Společnost Acomware přikročila v první fázi k vytvoření nových textových inzerátů a změně struktury PPC kampaní. Pro jejich optimální správu a fungování využívá automatických pravidel Sklik. Zapotřebí jsou zejména pravidelné úpravy CPC na základě pozic ve vyhledávání, k čemuž je používán program PPC Hit.

V rámci remarketingu se klient ve spolupráci s Acomware zaměřil na 12 publik rozdělených dle kategorií webu a chování zákazníků. V první řadě zaměřily spolupracující firmy pozornost na zákazníky, kteří před dokončením nákupu opustili nákupní košík, a vložené zboží tak nezakoupili. Toto publikum je z hlediska remarketingu klíčové a existuje u něj největší pravděpodobnost konverze.

Reklama
Know

Dále byla pozornost věnována návštěvníkům webu, kteří za posledních deset dní nerealizovali žádný nákup, ale na e-shopu si prohlédli více než pět stránek.

Bez bannerů a off-line

Na základě analýzy klíčových slov došlo ke zvýšení počtu reklamních sestav. Nově se Elsa Group ve svých kampaních zaměřila např. na značky automobilů, střešní nosiče nebo nosiče lyží. Jednou z novinek bylo vytvoření samostatné kampaně na klíčová slova související s názvem Tazne.cz. PPC kampaň na Tazne.cz nebyla podpořena bannery ani aktivitami off-line.

Okamžité výsledky

Přepracování PPC kampaní na e-shopu Tazne.cz mělo téměř okamžitý vliv na tržby. Již v červnu 2014 vzrostly skokově o 185 % a tento pozitivní vývoj pokračoval. V září dosáhly v porovnání s dubnem rozdílu o 485 %.

Protože se provedené změny projevily obratem na výsledcích, schválil klient výrazné navýšení rozpočtu na PPC. Více finančních prostředků pak akcelerovalo celkový výkon kampaní.

Po úpravách kampaní na e-shopu v dubnu a červnu se dařilo udržet poměr nákladů vůči tržbám 10 -13, po celkovém zhodnocení kampaně představovaly náklady 10 % z příjmů. Počet asistovaných konverzí vzrostl o 153 %. „Příjemně nás překvapil nejen růst tržeb, ale také rychlost, s jakou se změny realizované společností Acomware projevily v praxi,“ hodnotí spolupráci jednatel Elsa Group Jaroslav Šaloun.

Zpracováno dle podkladů společnosti Acomware

E-shop Tazne.cz je jasným příkladem potenciálu PPC kampaní bez ohledu na nabízený sortiment zboží.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)