Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Digitál je trend, komunikovat ale jen pomocí něj nestačí

„Patnáct digitálních agentur, patnáct minut pro každou.“ V tomto duchu se nesl první ročník Digiveletrhu, který proběhl minulé úterý v sídle společnosti Global Marketing a serveru Médiář.cz. Klienti tak mohli během jednoho dne získat ucelenou představu o tom, jaké digitální agentury v současné době na českém trhu působí, jaké produkty nabízejí, jakým způsobem pracují, jací lidé v nich pracují a jakým způsobem tito lidé přemýšlejí.

Přestože většina agentur svých patnáct minut využila k prezentaci úspěšných projektů, které za dobu své působnosti zrealizovaly, některé čas využily i k vyřčení aktuálních trendů na trhu a s tím související výzvě ke změně.

Bez servítků se tak do většiny ostatních agentur během své prezentace opřel Michal Nýdrle, majitel Kindred Group, když řekl, že „agentury ve starém modelu jsou úplně zbytečné“. Tyto agentury totiž podle něj fungují na principu starého mudrlanta, který ke konci měsíce přijde a řekne: „Zaplať!“ – očekává zaplacení za svoje rady, bez ohledu na hlubší analýzu subjektu a s tím související výsledek.

Reklama
Know

Cílem Kindred Group je proto stát se klientovým partnerem, blíže ho poznat a vzít na sebe riziko neúspěchu. „Když se to ,po‘, my nemáme na výplaty,“ řekl s nadsázkou Michal Nýdrle a dodal: „My si bereme procenta z celkových revenues, jež klientovi přineseme. My vám vyděláme peníze na to, abyste nás mohli zaplatit.“

Konektor PR to vidí jinak

S odlišným pohledem než ostatní digitální agentury vystoupil Rostislav Starý, partner Konektor Social, když na úvod své prezentace řekl: „Digitál je málo.“ Podle něj nestačí pouze soustředit se na tvorbu digitálního obsahu a zapomenout na ostatní komunikační nástroje. Za zcela zásadní proto považuje integraci on-line a off-line komunikace.

Nejen na příkladu projektu „Troufni si na jemnost“ pro značku Milka, který Konektor Social realizoval ve spolupráci se sesterskou agenturou PR.Konektor, potom demonstroval, jakým způsobem lze tradiční a digitální média propojit a jakých výsledků takováto komunikace může dosáhnout. „Největším důkazem fungující integrace je, že plánovaný objem prodeje byl překročen o 34 %,“ dodal k výsledkům kampaně Milky jeho kolega Rudolf Kvíz, account director Konektor Social.

Novinkou je nově vznikající kreativní oddělení v agentuře H1.cz. Agentura je totiž na trhu dlouhodobě vnímána jako nekreativní, rozšířením svých řad o „tvůrčí mozky“ tak chce svou slabinu eliminovat.

Personálních posil se dočkala také agentura Httpool, do níž jako partner nastoupil Martin Vedej. Agentura na Digiveletrhu představila i několik novinek, které v letošním roce plánuje. V březnu uspořádá Twitter Day, na nějž mají dorazit lidé přímo z Twitteru, připravuje projekt v telco oblasti, který má pomoci etablovat Twitter do českého prostředí, a plánuje navázat partnerství s video broadcastery.

Nový nástroj komunikace, jenž staví na faktu, že stále více lidí usedá k TV obrazovkám s mobilními technologiemi, jimž ve 36 % případů věnují více pozornosti, na konferenci představila digitální agentura Newcast. Jde o platformu Virgla, jejímž úkolem je synchronizovat obsah mezi primární (TV) a sekundární (smartphone, tablet) obrazovkou.

Rostislav Starý a Rudolf Kvíz z agentur Konektor PR a Social.

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)